شناسهٔ خبر: 65856 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون و مدیران معاونت مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی از مناطق سیل زده گلستان

بازدید محمدرضا اللهیار به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان و مدیر بندر امیرآباد از مناطق سیل زده گلستان و سایر مناطق در بندر ترکمن، گمیشان بازدید و راهکارهای عملیاتی لایروبی مصب گرگانرود را بررسی کردند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به اتفاق اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گلستان و رضوانی مدیر بندر امیرآباد از مناطق سیل زده گلستان و سایر مناطق در بندر ترکمن، گمیشان بازدید و راهکارهای عملیاتی لایروبی مصب گرگانرود را بررسی کردند .

در این بازدید از مصب گرگانرود و سایر مناطق در بندر ترکمن، گمیشان و خواجه نفس راهکارهای عملیاتی جهت لایروبی مصب گرگان رود مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه، الهیار باتفاق هیات همراه جهت شرکت در جلسه مدیریت بحران استان گلستان به ریاست استاندار که بصورت ویدئو کنفرانس با مدیریت بحران کشور با حضور وزیر کشور تشکیل شد، شرکت کردند.

 در این جلسه معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر در خصوص راهکارهای مناسب جهت خروج سیلاب از گرگان رود توضیحاتی ارائه کرد و بر آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای کمک به سیل زدگان استان تاکید کرد.

به گفته الهیار؛ در حال حاضر سازمان بنادر نسبت به اعزام دو دستگاه بیل مکانیکی و یک فروند لایروب از بندر انزلی به گمیشان اقدام نموده است.

سپس اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان نیز گزارشی از فعالیت ها و تلاش های  بی وقفه و شبانه روزی مدیریت و کارکنان این اداره درخصوص سیل ارائه کرد و گفت:  از اولین ساعات سیلابی شدن آق قلا و گمیشان به اعزام ۱۵ فروند قایق و توزیع جلیقه نجات بین قایقرانان و مردم اقدام شد و کارشناسان مهندسی، دریایی و یگان حفاظت و روابط عمومی این بندر شبانه روزی با مدیریت بحران استان گلستان در حال همکاری و امدادرسانی هستند.