شناسهٔ خبر: 65860 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

انسداد ۲۲ محور اصلی و فرعی کشور/ ترمیم بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر راه تخریب شده توسط سیل

رضا نفیسی رضا نفیسی با اشاره به انسداد ۲۲ محور اصلی و فرعی در سطح کشور، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر از مسیرهای تخریب شده توسط سیل، بازسازی شده اند.

 رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تاثیرات بارش‌ها و جاری شدن سیل بر راه‌های کشور گفت: در حال حاضر ۷ محور اصلی و ۲۲ محور غیر شریانی کشور مسدود است که این نشان از حجم کار پیش روی راهداران کشور دارد. در حال حاضر همکاران ما مشغول تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی از زمان آغاز بارش‌ها، ۹۶ محور کشور در اثر جاری شدن سیل مسدود شدند که ۷۴ محور بازگشایی شده است. ۱۹ محور نیز به علت بارش برف و ۱۹ محور به علت ریزش کوه مسدود شده بودند که از این تعداد تاکنون ۳۲ محور بازگشایی شده است. همچنین ۱۵ محور نیز به علت توفان مسدود شده بودند.

نفیسی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان راهداری برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده گفت: برای انجام عملیات اضطراری پس از جاری شدن سیل، ۸ هزار و ۴۶۶ نفر از پرسنل راهداری به همراه ۵ هزار و ۴۲۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به نقاط حادثه دیده اعزام شدند.
وی ادامه داد: در این ایام ۴۰۴ مورد رفع انسداد در محورهای مختلف صورت گرفته و ۷ هزار و ۶۸۸ کیلومتر از محورهای تخریب شده توسط سیل ترمیم شده‌اند. 

وی با اشاره به بهره‌گیری از ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش خصوصی برای مقابله با سیل، افزود: در این بازه به هزار و ۱۴۲ خودروی گرفتار در سیل امدادرسانی شده و ۳۳ مورد، راه دسترسی برای عبور موقت احداث شده است. همچنین ۵۲۳ دستگاه ماشین‌آلات برای کمک به شهرها و روستاها اعزام شده‌اند.

رییس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش برف در ایام نوروز در برخی محورهای کشور گفت: در این ایام ۱۱۷ هزار و ۵۷۷ کیلومتر/باند در سطح راه‌های کشور برف‌روبی شده است و ۸ هزار و ۱۲۷ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۳ هزار و ۵۴۵ نفر راهدار درگیر برف‌روبی و عملیات نوروزی بوده‌اند.

وی به ۳ هزار و ۷۹۲ عملیات ریزش برداری در سطح راه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ايام نوروز ٩هزار و٥١٧ خودروی در راه مانده و زمین‌گیر شده توسط كاركنان راهداری، امدادرسانی شده و هزار و ۶۵۲ مسافر توسط راهداری اسکان داده شده‌اند.