شناسهٔ خبر: 65872 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران کرمانشاه:

۶۵ درصد راه‌های خسارت دیده از سیل، روستایی و فرعی هستند

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه وزیر راه و شهرسازی در کرمانشاه اعلام کرد: راه‌های فرعی و روستایی بیش‌ترین آسیب را در سیل چند روز گذشته تاکنون در سطح کشور متحمل شدند، چون به لحاظ مهندسی و هندسی راه متأثر از مسیر طبیعی که در طول تاریخ شکل‌گرفته، احداث‌شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز در سفر به استان کرمانشاه به همراه معاون اول رییس‌جمهور، در جمع خبرنگاران در خصوص خسارت ناشی از سیل به راه‌های کشور ابراز داشت: تاکنون حدود ۶۵ درصد راه‌هایی که در کل کشور بر اثر وقوع سیل آسیب‌ دیده‌اند، راه‌هایی روستایی و فرعی بودند و در کنار آن نقاطی که با ریزش کوه همراه بود، نقاط شناخته‌شده‌ای هستند و هشدارهای ناشی از وقوع سیل نیز از قبل داده‌ شد.

اسلامی با اشاره به اینکه بر اثر بارش‌های بهاری تاکنون هم زمین اشباع‌شده و هم حداکثر ظرفیت رودخانه‌ها پرشده است،‌افزود: مردم باید به هشدارها توجه داشته و حاشیه رودخانه‌ها نیز توسط پیگیری مسئولان و همکاری مردم تخلیه شود.
وی عملکرد ستاد بحران کرمانشاه در مقابله با وقوع احتمالی سیل و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از آن را خوب عنوان کرده و افزود: مهم‌ترین موضوعاتی که اکنون در سطح کشور با آن مواجه هستیم آب شستگی، ریزش کوه، رانش زمین و تخریب پل‌هاست که می‌طلبد مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و به تذکرات پلیس‌راه و راهداران توجه داشته باشند.

وزیر راه وشهرسازی به همراه معاون اول رییس جمهور در سفر به کرمانشاه ضمن شرکت در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه، از چند نقطه شهر کرمانشاه از جمله رودخانه قره سو بازدید کرد.