شناسهٔ خبر: 65881 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان لرستان:

تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم آباد- پلدختر/خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سیل به بخش راه استان لرستان

عباس شرفی عباس شرفی گفت: در سیل هفته گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه نگهداری و ابنیه فنی و زیرساخت‌های راه استان لرستان وارد شده است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در مجموع در سیلاب پنجم و ششم فروردین ماه، ۲۰۰ کیلومتر جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر دیوار حایل رودخانه، ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تخریب شده است.

وی گفت: مهمترین محور آسیب دیده در این سیل، محور قدیم خرم آباد- پلدختر بود که ۶۵ کیلومتر از این محور یکصد کیلومتری به طور کامل تخریب شده است.

شرفی طغیان رودخانه، رانش و زمین لغزش را به عنوان عوامل تهدیدکننده محور خرم آباد- چگنی - پلدختر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راه و شهرسازی در حال احداث باند دوم در کنار محور قدیم خرم آباد- پلدختر است پیشنهاد می شود در این  ۳۰ کیلومتر با احداث ۵ کیلومتر تونل، حداقل ۵ پل استاندارد با دهانه ۲۰ متر برای دسترسی روستاهای مسیر با جمعیت بیش از ۵ هزار نفر و یک واریانت ۱۰ کیلومتری اقدام شود. 

شرفی با بیان اینکه این اقدامات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر راه دسترسی موقت برای روستاها ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در سیل اخیر راه ۲۷۰ روستا در استان قطع شد که ۲۳۰ روستا بازگشایی گردید ۴۰ روستا بخاطر شرایط خاص جغرافیایی، ابنیه فنی و رانش شدید بسته است که در تلاشیم در اسرع وقت بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: روستاهای مذکور در گردنه گله بادوش واقع شده که بعلت ارتفاع بیش از ۴ متر برف امکان بازگشایی وجود نداشت البته راه جایگزین از محور سپیددشت و مرکز استان وجود دارد.