شناسهٔ خبر: 65897 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های فارس خبر داد:

امسال عمليات بهسازی فاز دوم فرودگاه‌های استان فارس آغاز می‌شود

رضا بدیعی فرد رضا بدیعی‎فرد گفت: در سال ۹۸ عمليات بهسازی فرودگاه‎های اين استان در فاز دوم در چندين جبهه کاری و با اعتبار ۲۰۰ ميليارد ریال ادامه خواهد يافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا بدیعی‎فرد یکی از مهمترین اقدامات در فرودگاه شیراز را ادامه تکمیل پروژه ترمینال بین‎المللی خواند و گفت: پوسته ترمینال یعنی نمای چهار طرف و پوشش چهار لایه سقف آن تمام شده است و در حال محوطه‎سازی در سمت ایرساید و لندساید هستیم که برای اینکار باید حدود ۸۵ هزار مترمکعب شن‎ریزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فاز یک بهسازی فرودگاه‎های استان فارس در ۱۵ جبهه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است، ادامه داد: بهسازی سالن خروجی ترمینال خارجی قدیم فرودگاه شیراز، تکمیل شبکه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ و اتصال به فاضلاب شهری، شروع عملیات اجرای احداث ترمینال فرودگاه جهرم با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل حصارکشی فرودگاه‎های فسا، داراب و جهرم از جمله آن هستند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه هوانوردی نیز گفت: عملیات پیچیده نصب سامانه مدیریت فرکانس موسوم به سامانه سوئیچینگ، بهسازی برج مراقبت پرواز، پیگیری خرید سامانه رادار MSSR که پس از گذراندن مراحل خرید و انتقال به ایران، اکنون در حال ترخیص از گمرک بندرعباس است تا به استان انتقال دهیم. این رادار در ۲۰۰ کیلومتری فرودگاه و در منطقه تنگ‎ریز در ارتفاعات کوه سپید نصب خواهد شد که جاده دسترسی به این منطقه را نیز احداث کرده‎ایم.

بدیعی‎فرد در بحث تسهیل در روند ورود و خروج مسافران در پروازهای خارجی توضیح داد: برای این کار با هماهنگی‎های انجام شده موفق شدیم لیبل ویزا از گذرنامه و مهر گذرنامه را حذف کنیم و با نصب سامانه خودکار عوارض خروج از کشور و ارتقای سیستم‎های گذرنامه در این زمینه موجب تسهیل کار مسافران شده‎ایم.

بدیعی‎فرد با بیان اینکه در سال ۹۸ عملیات بهسازی فرودگاه‎های استان فارس در فاز دوم در چندین جبهه کاری و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال ادامه خواهد یافت، گفت: ادامه روند تکمیل ساخت ترمینال خارجی، درزگیری سطوح پروازی فرودگاه فسا، نصب و راه‎اندازی رادار MSSR، نصب سامانه کمک ناوبری DVOR، رفع ایرادات عملیاتی در حوزه‎های مختلف برای رسیدن به شرایط تمدید گواهینامه فرودگاهی، تدوین نظامنامه امنیتی فرودگاه و پروژه تکمیل و ارتقای سیستم‎های دوربین مدار بسته فرودگاه از اقداماتی است که در فاز دوم اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با اشاره به اینکه فرودگاه‎ها در مورد اقدامات نوروزی تابع دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل حوزه‎های بازرگانی و عملیات هوانوردی براساس چک لیست‎های آنها اقدام کردیم و با نورپردازی و آراستگی فضای سبز و گلکاری در محیط پیرامونی، چیدن سفره هفت سین، استقرار گروه‎های موسیقی محلی در ترمینال‎ها، ایجاد شهربازی کوچک برای کودکان، استقرار میزهایی برای پاسخ‎گویی به پرسش‎های شرعی و مشاوره خانوادگی و غیره سعی کردیم فضایی متفاوت برای مسافران فراهم کنیم.