شناسهٔ خبر: 65903 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راهبر عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران:

هلي‌کوپترها امکان ورود و پرواز به فرودگاه خرم آباد را دارند/ دستگاه‌ها و ماشين‌آلات آسيب نديدند

حسین اسفندیاری حسين اسفندياری جديدترين وضعيت فرودگاه‌های کشور پس از وقوع سيل اخير را تشريح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اين‌که وقوع سيل اخير موجب ورود آب به فرودگاه خرم‌آباد شده است، اظهار کرد: با توجه به اين‌که وقوع سيل در کنار فرودگاه خرم‌آباد رخ داده متأسفانه نتوانستند مانع از ورود آب به فرودگاه شوند و مسير سيل را مهار کنند. بنابراين آب تا ارتفاع ۳۰ تا ۴۰ سانتي‌متري روي باند فرودگاه قرار گرفته است، اما خوشبختانه دستگاه‌ها آسيبي نديده‌اند و ماشين‌آلات زميني به قسمت‌هاي مرتفع منتقل شدند.

راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران ادامه داد: علي‌رغم قطع بارندگي اما احتمال وقوع سيل بسيار بالاست و بايد در اين رابطه کاملاً آماده بود. باند فرودگاه خرم‌آباد ۳۰ الي ۴۰ سانتي‌متر زيرآب رفته است هرچند که براي کمک‌هاي امدادي مشکلي در اين راستا وجود ندارد و هلي‌کوپترها امکان ورود و پرواز دارند. اميدوار هستيم سيلي که از رودخانه‌هاي بيرون فرودگاه طغيان کرده است مهار شود و مجدداً بتوانيم باند را براي انجام پروازها آماده کنيم.

وي با تاکيد بر اين‌که ساير فرودگاه‌هاي کشور مشکلي براي انجام پروازها ندارند و شرايط عملياتي در آنها برقرار است، خاطر نشان کرد: در مورد فرودگاه ايلام نيز مشکلي وجود ندارد هرچند که زيرساخت‌هاي فيبر نوري شهر آسيب ديده است که مربوط به فرودگاه نيست.

اسفندياري درباره تأخير پروازها در چنين شرايط جوي نيز اظهار کرد: با توجه به شرايط آب و هوايي، تأخير پروازها به دليل ديد کم و حتي ديد صفر اجتناب‌ناپذير است اين مساله موجب بسته شدن ساير فرودگاه‌هاي کشور نشده است و فعاليت‌ها طبق روال انجام مي‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران ادامه داد: شرکت‌هاي هواپيمايي با توجه به وضعيت مسير و مسائل فني هواپيما برنامه‌هاي پروازي خود را مدنظر قرار مي‌دهند؛ هرچند ممکن است که به دلايل فني و يا وضعيت نامناسب جوي مجوز برخي پروازها صادر نشود.

وي با تاکيد بر اين‌که مسافران بايد در چنين شرايط خاص آب و هوايي از وضعيت پرواز خود اطمينان حاصل کنند، گفت: مسافران براي اطمينان از انجام پرواز خود و زمان دقيق آن در چنين شرايط جوي بايد از طريق شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه‌ها بدون پيش شماره، عدد ۱۹۹ را شماره‌گيري کنند و از آخرين وضعيت پرواز در شهر مذکور از مبدا به مقصد مطلع شوند.