شناسهٔ خبر: 65910 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی خبر داد:

آسیب ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های این استان خراسان شمالی در جریان بارش‌ها

علی اصغر بدیعی مقدم علی اصغر بدیعی‌مقدم از آسیب دیدن حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی این استان در جریان بارش‌های اخیر خبر داد.

علی اصغر بدیعی‌مقدم، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح ابعاد خسارات وارد شده به راه‌ها و ابنیه فنی این استان گفت: عمده خسارات سیل در استان خراسان شمالی، مربوط به راه‌های روستایی بوده است. به طوری که در جریان بارندگی‌ها و جاری شدن سیل، در حدود ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسیب دیده است.

وی با اشاره به آسیب دیدگی ۳۷۸ دستگاه پل در استان خراسان شمالی افزود: عمده خسارت به پل‌ها و ابنیه فنی نیز در راه‌های روستایی ایجاد شده است. در واقع در مسیر اصلی آسیبی به ابنیه فنی و پل‌ها وارد نشده است، اما در راه‌های روستایی در مناطقی که مسیر رودخانه بوده، بخشی از پل‌ها تخریب شده است.

بدیعی مقدم سپس به آسیب حدودا ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان خراسان شمالی در جریان سیل اشاره کرد و گفت: آن طور که برآورد می‌شود، سیل و بارش‌ها رقمی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: راهداران مرتبا مشغول هستند تا برخی از قسمت‌ها را که با ریزش و آب گرفتگی مواجه بوده است، بازگشایی کنند. این مسیرها به طور موقت بازگشایی شده، اما نیاز است که برای احداث ابنیه فنی این مسیرها هرچه زودتر اقدام شود.