شناسهٔ خبر: 65913 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هيئت مديره و راهبر عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران:

فرودگاه‎های کشور با وجود اختلالات جوی و وقع سیل، فعال هستند / اعزام و پذيرش ۲.۵ ميليون مسافر نوروزی تا ۱۱ فروردين

حسین اسفندیاری حسین اسفندیاری اظهار داشت: با توجه به تمهيدات ديده شده و اقدامات انجام شده، با وجود بارش‎های شديد و بروز سيل در مناطق مختلف، فرودگاه‎های کشور فعال و عملياتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری با اشاره به اینکه این شرکت دو وظیفه اصلی شامل اداره و راهبری ۵۴ فرودگاه کشور و ارائه خدمات ناوبری هوایی و کنترل ترافیک فضای کشور دارد، گفت: همه ساله قبل از نوروز به دلیل پیک سفرهای هوایی در این روزها توجه ویژه‎ای به فرودگاه‎های کشور می‎کنیم و سامانه‎های هوانوردی، ترمینال‎ها و دیگر تجهیزات و عوامل آنها را مورد بازبینی قرار می‎دهیم و همچنین سعی می‎کنیم محیط مفرح و آرامی را برای مسافران ایجاد کنیم زیرا هر مسافر در هر پرواز از دو فرودگاه در مبدا و مقصد استفاده می‎کند و هرچه خدمت‎رسانی به آنها بهتر باشد باعث می‎شود بخشی از سفرهای نوروزی‎شان لذتبخش‎تر و خوب‎تر انجام شود.

وی که در گفت‌وگو با رادیو سفر سخن می‌گفت، ادامه داد: در این زمینه از بهمن ماه شروع به بازبینی سیستم‎های زیرساختی کردیم که خوشبختانه وضعیت همه فرودگاه‎ها مطلوب بودند اما چیزی که اکنون با آن روبرو هستیم بارش نعمت و رحمت الهی است که به دلیل شدت آنها و ایجاد شرایط جوی نامساعد و سیل، مناطق مختلف کشور و طبعاً فرودگاه‎ها تحت تاثیر قرار گرفته‎اند.

اسفندیاری با اشاره به بروز سیل در استان گلستان گفت: ما از دوم فروردین در فرودگاه گرگان وضعیت خاصی داشتیم که در بازدیدی که در همان زمان از آنجا داشتم شاهد نزدیک شدن هجوم سیلاب به اراضی فرودگاه بودیم که خوشبختانه با اطلاع‎رسانی به مسئولان استان توانستیم با تلاش و همکاری، وضعیت آن را کنترل کنیم و از وارد شدن صدمات به تجهیزات زیرساختی این فرودگاه جلوگیری کردیم و فرودگاه را به عنوان مهمترین نقطه و سریعترین وسیله برای امدادرسانی به منطقه فعال نگهداریم و اکنون پروازهای مسافری و امدادی در آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی برای موج بعدی بارش‎های شدید و ورود جبهه هوایی جدید از غرب و شمال غربی کشور در فرودگاه‎های این مناطق تمهیدات لازم دیده و اقدامات پیشگیرانه انجام شده و در حال انجام است، گفت: اکنون فرودگاه ایلام با شرایط جوی بسیار بدی مواجه شده است و فرودگاه‎های سنندج و کرمانشاه نیز بارش شدید دارند اما با این وجود خوشبختانه شرایط همه آنها عادی و عملیاتی است.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: اگر هم شاهد باطل شدن بعضی پروازها هستیم به دلیل شرایط نامساعد جوی است و در فرودگاه‎ها از نظر زیرساختی و امکان نشست و برخاست هواپیما مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: اما از ساعات اولیه بامداد بارش شدید موجب طغیان رودخانه کنار فرودگاه خرم آباد شده که دیوارهای حفاظتی فرودگاه را تخریب و وارد باند شده است و شرایط به طور دائم در این فرودگاه توسط مدیر و کارکنان تحت نظارت است و به محض فروکش کردن سیلاب اقدام به بازرسی تمام امکانات و تجهیزات آن خواهیم کرد و در صورت حصول اطمینان از برقراری پروازهای کاملا ایمن، آن را دوباره عملیاتی خواهیم کرد.

حسین اسفندیاری با تاکید بر اینکه مسافران پیش از حرکت به سوی فرودگاه‎ها از وضعیت پرواز خود آگاه شوند گفت: مسافران عزیز در همه شهرهایی که فرودگاه فعال داریم می‎توانند شماره ۱۹۹ را بدون کد گرفته و از اطلاعات مربوط به پرواز خود آگاه شوند. همچنین می‎توانند با مراجعه به سایت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و صفحه ویژه نوروزی آن به نشانی www.airport.ir و یا سایت هر یک از فرودگاه‎ها از شماره اطلاعات پرواز آنها و آخرین اخبار مطلع شوند.

وی در پایان از اعزام و پذیرش دو میلیون و ۴۲۹ هزار مسافر نوروزی و نشست و برخاست ۱۹۳۲۹ هواپیما در فرودگاه‎های کشور تا ۱۱ فروردین خبر داد.