شناسهٔ خبر: 65914 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

خسارات عمده سیل به راه‌ها و ابنیه‌های روستایی کرمانشاه وارد شد / تمامی راه‌های استان کرمانشاه به‌جز محور حمیل- ایلام باز هستند

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تمامی راه‌های استان به غیر از حمیل (در کرمانشاه) به ایلام باز هستند و در حال حاضر، کل نیروهای راهداری و بنیاد مسکن در نقاط سیل‌خیز جاده‌ها، شهرها و روستاهای استان کرمانشاه مستقر شدند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح اقدامات آن استان در ارتباط با مهار سیل و میزان خسارت‌ها به راه‌ها، ابنیه و همچنین شهرها و روستاهای استان در آستانه سال ۱۳۹۸ تاکنون پرداخت.

شریفی گفت: در موضوع سیل اخیر، تدابیری مناسب هم در داخل شهرها و هم در جاده‌های برون‌شهری استان اندیشیده شد. همه مواردی که لازم بود پیش‌بینی شود از جمله بازگشایی‌ها، لایروبی رودها و تثبیت ترانشه‌های بین‌شهری و آماده‌سازی محور  همچنین آماده‌باش نیروهای راهداری همه در استان مناسب بود. در عین حال در داخل شهر نیز در خصوص معابری که احتمال خطر داشتند از قبل هشدارهای لازم به هم استانی‌ها داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اعلام این خبر که تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است، افزود: در سطح استان همه جاده‌های اصلی به جز محور حمیل- ایلام که خطر ریزش دارد، باز هستند. از آنجاییکه دو راه اصلی به ایلام وجود دارد مسدود شدن این راه کار را چندان دشوار نکرده است.

وی عمده خسارت های وارد آمده را به جاده‌های روستایی استان عنوان کرد و گفت: ساختمان‌هایی که صدمه دیده‌اند طبق برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۸۰ روستا است که تعمیری و تخریبی هستند. در حال حاضر، کل نیروهای راهداری و همچنین نیروهای بنیاد مسکن در جاده‌ها، شهرها و روستاهای استان مستقر هستند.

شریفی در خصوص دستور تخلیه به روستاها و مناطق پرخطر استان، توضیح داد: از قبل با پیگیری هایی که انجام شد به روستاهایی که در مسیر رودخانه بودند و همچنین ساخت و سازهایی که در مسیر رودخانه ها انجام شده بودند به دلیل امنیت بیشتر اخطار تخلیه و جابه جایی داده شده بود.