شناسهٔ خبر: 65931 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با حضور در پلدختر لرستان

محور دهلیج بازگشایی شد/آزادراه خرم‌آباد-پل زال 20 مرتبه با رانش سنگین زمین مواجه شد

حضور وزیر راه و شهرسازی در مناطق سیل زده استان لرستان و شرکت در ستاد مدیریت بحران این استان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی مسیر گردنه دهلیج پل‎دختر، گفت: امدادرسانی هوایی از طریق هلیکوپترهای ارتش و سپاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسیر گردنه دهلیج با اعزام نیروهای راهداری بازگشایی شده و این یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و رییس جمعیت هلال احمر در منطقه خاطرنشان کرد: با فراخوان بنیاد مسکن استان‌های اصفهان، همدان و قزوین به دنبال ارزیابی میزان آسیب‌های وارده به حوزه روستایی و منازل روستائیان هستیم.
اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در دستور کار ما این است که جاده‌های مواصلاتی را به گونه‌ای بازسازی کنیم که عبور و مرور برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه آزادراه خرم‌آباد-پل زال 20 مرتبه با رانش سنگین مواجه بوده است، تصریح کرد: بهسازی‌هایی صورت گرفته و هم اکنون هدف ما برقراری ارتباط در این محور و دسترسی به شهرستان پل‌دختر است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور قدیم خرم‌آباد به پل‌دختر نیز دچار آب‌بردگی سنگین شده و نیازمند بازسازی اساسی است.
اسلامی تاکید کرد: یک از کارهای مهم بارگیری باکس‌های ارسالی از استان گیلان توسط راهداری و انتقال آن‌ها در نقاطی است که دچار آب‌بردگی شده‌اند، تا از این طریق موقتا ارتباط مسیرها برقرار شود و پس از آن با بازگشت اوضاع به حالت عادی بتوان بازسازی را آغاز کرد.

وی که از صبح امروز نیز با پرواز نخستین هیلکوپتر جمعیت هلال احمر امدادرسانی وارد شهرستان پلدختر شده است، عنوان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان این شهرستان از طریق بالگردهای ارتش و سپاه آغاز شده است.

وزیر راه وشهرسازی به مدت سه روز است که در مناطق سیل زده استان لرستان حضور دارد.