شناسهٔ خبر: 65942 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن در جلسه کمیته مدیریت بحران تاکید کرد

تسریع در آزاد سازی خط آهن در مناطق سیل زده /لزوم تکریم مسافرین و اطلاع رسانی دقیق به آنها

راه آهن رسولی جلسه کمیته مدیریت بحران، امروز ۱۳ فروردین، با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران مربوطه و مدیرعامل شرکت رجا و رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در ساختمان مرکزی راه آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه که با هدف بررسی آخرین وضعیت شبکه ریلی برگزار شد، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه شرایط جوی کنونی و تبعات حاصل از آن، در تاریخ راه آهن، کم سابقه بوده است گفت: آنچه در این چند روز با آن مواجه بوده ایم کم سابقه بوده و رانش زمین، ریزش کوه و سیلاب باهم اتفاق افتاده است و در این شرایط، حضور مدیران توانمند و تیم فنی مجرب در مناطق، موجب اطمینان خاطر و آسودگی خیال ماست.

وی افزود: به منظور تسریع در انجام عملیات، تصمیم گیری میدانی با مدیران مجرب مناطق است و دستورالعمل هایی که در مورد مدیریت بحران وجود دارد نیز به تمامی مناطق ابلاغ شده است.
مدیرعامل راه آهن با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی همکاران شبکه ریلی، بر لزوم توجه هر چه بیشتر به همکاران زحمتکش و شریف راه آهن تاکید کرد.
وی با تاکید بر افزایش و تقویت اختیارات مدیران مناطق در شرایط بحران، تصریح کرد: مناطق موجود در محورهای ریلی، در موارد بحران می بایست نقش معین برای مناطق همجوار خود ایفا کنند.
وی همچنین بر دقت و حساسیت بیشتر در انتخاب تیم فنی مناطق تاکید کرد.

تکریم مسافرین، اولویت راه آهن

رسولی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم در راه آهن، تکریم مسافران و همکاران است و بر این اساس همکاران مستقر در ایستگاه های مسافری و پرسنل شرکت های حمل و نقلی مسافری، باید در تمام شرایط با روی گشاده و برخورد مناسب با مسافرین روبرو شوند.
وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به مسافرین در مورد حرکت یا لغو قطارها، بایستی سریع، شفاف، گویا و دقیق باشد خاطرنشان کرد: به همین منظور و در راستای اطلاع رسانی یکپارچه، هر گونه اطلاع رسانی، گفتگو و اظهار نظر در مورد مسائل شبکه ریلی، می بایست صرفا با هماهنگی روابط عمومی شرکت راه آهن صورت گیرد.
مدیر عامل راه آهن همچنین از زحمات و اقدامات به موقع و دلسوزانه پلیس راه آهن در رصد مناطق مختلف ریلی قدردانی کرد.
در این جلسه، مدیرعامل راه آهن طی گفتگوی تلفنی با مدیران مناطق سیل زده ریلی، در جریان آخرین وضعیت شبکه ریلی و اقدامات همکاران برای بازگشایی مسیر و رفع خرابی های ناشی از سیل در مناطق برای آزاد سازی خط، قرار گرفت و ضمن قدردانی از زحمات همکاران در مناطق مذکور بر تسریع در آزاد سازی خط و ایمنی کامل شبکه در آن مناطق تاکید کرد.

در این جلسه همچنین، موسوی معاون مسافری و جعفری مدیرکل سیر و حرکت، گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ریلی و اقدامات انجام شده، ارائه کردند.