شناسهٔ خبر: 65947 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با پیش بینی و انجام اقدامات لازم

فرودگاه‌ها در بارش‌های اخیر، کمترین خسارت را دیدند

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه اکنون تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند، گفت: خوشبختانه فرودگاه‌های کشور در بارش‌های اخیر خسارت چندانی ندیده‌اند.

سیاوش امیر مکری، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزترت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه اکنون تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند، گفت: خوشبختانه در جریان بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر، خسارت چندانی به فرودگاه‌های کشور وارد نشده است. یعنی به غیر از چند فرودگاه مانند ایلام و یاسوج که ناچار به تخریب دیوارهای کنار فرودگاه برای عبور آب شدیم، خسارت دیگری به فرودگاه‌ها وارد نشده است.

وی ادامه داد: همکاران در فرودگاه‌های مختلف به موقع اقدامات لازم را انجام دادند و دستگاه‌های آسیب پذیر را با تدابیر اتخاذ شده از آب گرفتگی حفظ کردند. اگرچه به عنوان مثال در فرودگاه گرگان، تعیین این مساله که تجهیزات زیر زمینی و روشنایی باند در اثر آب گرفتگی آسیب دیده‌اند یا خیر، مشروط به فروکش کردن کامل آب است. به طور کلی در مقایسه با خسارات کلی وارد شده در اثر سیل، فرودگاه‌ها آسیب چندانی ندیده‌اند.

امیرمکری با اشاره به اینکه فرودگاه خرم آباد، تنها فرودگاهی در سطح کشور بود که باند آن دچار آب گرفتگی شد، گفت: شرایط گرگان هم در زمان خود بحرانی شد و تجهیزات با آب محاصره شدند، اما خوشبختانه این تجهیزات و سطوح پروازی زیر آب نرفتند. تنها باند فرودگاه خرم آباد به مدت 24 ساعت دچار آب گرفتگی شد. در این فرودگاه نیر پارکینگ و اپرون از آب گرفتگی مصون ماندند. 

وی افزود: اکنون فرودگاه خرم آباد عملیاتی است. اگر نفوذ آب تاثیری بر باند گذاشته باشد، بعد از چند روز و خشک شدن کامل آب مشخص می‌شود. اما در حال حاضر خسارتی برآورد نشده است. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز آینده به منظور بازرسی عازم فرودگاه‌های خرم آباد و کرمانشاه خواهد شد.