شناسهٔ خبر: 6598 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

درخواست همکاری قائم مقام آخوندی از نهادهای مرتبط با مسکن مهر / دلیل عدم تحویل ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از دستگاه‌های مرتبط با این پروژه ملی درخواست کرد که در تکمیل آن با وزارت راه و شهرسازی همکاری بیشتری داشته باشند.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن مهر درخواست کرد که آورده‌های خود را به موقع پرداخت کنند و سازندگان تعاونی‌ها نیز تکمیل و ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر را با جدیت ادامه دهند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به لزوم همکاری سایر دستگاه‌های مسئول برای تکمیل هر چه بهتر مسکن مهر اظهار کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم می‌خواهم تلاش خود را مضاعف کنند و نظارت تام روی تعاونی‌های مسکن داشته باشد، حتی لازم است بر اساس قانون با تعاونی‌های کم‌کار برخورد شود.

مهرآبادی با بیان اینکه در سالی که به نام «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نامگذاری شده همه با هم هماهنگ باشیم، گفت: از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد تکمیل شده مسکن مهر حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را افتتاح کردیم، همچنین ۲۶۳ هزار واحد به اتمام رسیده اما به علت نداشتن آب و برق، نمی‌توانیم تحویل دهیم.

این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به لزوم افزایش همکاری وزارت نیرو در خدمات‌رسانی به واحدهای مسکن مهر گفت: وزارت نیرو تاکنون ۲۶۰ هزار واحد از ما عقب‌تر است و در صورتیکه این همکاری افزایش نیابد طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل واحدها، آمار واحدهای آماده تحویلی که خدمات زیربنایی ندارند به عدد ۶۰۰ هزار نزدیک می‌شود و چنین فاصله‌ای کار وزارت نیرو را سخت‌تر می‌کند.

مهرآبادی در ادامه بر تزریق هر چه سریعتر اعتبارات مسکن مهر توسط بانک‌های مسکن و مرکزی تاکید کرد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در نخستین روزهای فصل کاری بهتر است این اعتبارات هر چه زودتر به پروژه‌ها تزریق شود چون به سرعت به ماه رمضان نزدیک می‌شویم و در این ماه فعالیت‌ها کندتر می‌شود که البته طبیعی است، دو ماه بعد از آن هم در آستانه فصل سرما قرار می‌گیریم و هرگونه کم‌کاری و تعلل به ضرر مردم است./

نظر شما