شناسهٔ خبر: 65996 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد؛

رگبار پراکنده مهمان آسمان پایتخت می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به غرب کشور + جدول

آب و هوا امروز پنجشنبه با عبور موج تراز میانی جو، علاوه بر دامنه های زاگرس در غرب و شمال غرب، دامنه های البرز در زنجان، البرز و تهران همچنین در استان های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و تحلیل آخرین مدل ها، امروز پنجشنبه با عبور موج تراز میانی جو، علاوه بر دامنه های زاگرس در غرب و شمال غرب، دامنه های البرز در زنجان، البرز و تهران همچنین در استان های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق رخ می دهد.

صبح جمعه در شمال شرق کشور بارش های پراکنده ادامه داشته و بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب کشور، بارش در کل نوار غربی، شمال خلیج فارس و استان های بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد و فارس آغاز می شود.در اواخر روز جمعه گستره بارش، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین و مناطقی از جنوب شرق، شرق و مرکز کشور را فرا می گیرد.

شنبه این سامانه در کل کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال و در اواخر وقت از کشور خارج می شود. در این روز در شرق آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان های خوزستان، فارس و بوشهر و در غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی بارش شدت خواهد داشت همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در کردستان بارش برف و لغزندگی جاده های کوهستانی پیش بینی می شود. یکشنبه با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در نوار شمالی، دامنه های زاگرس مرکزی در غرب، شرق و شمال شرف کشور بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

تهران امروز بیشینه دمای ۱۹ درجه بالای صفر را تجربه خواهد کرد و فردا با دو درجه افزایش هوای پایتخت گرم تر پیش بینی می شود. آسمان پایتخت امروز کمی ابری تا نیمه ابری گاهش بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهد بود وطی دو روز آینده این شرایط جوی تداوم خواهد داشت.

جدول و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.