شناسهٔ خبر: 66001 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دستگاه کاتر ساکشن ارسالی سازمان بنادر و دریانوردی، گرگانرود را لایروبی می کند

لایبروب سازمان بنادر و دریانوردی اولین دستگاه کاتر ساکشن را برای لایروبی دهانه گرگانرود عملیاتی کرد. این دستگاه می تواند در طول ۵۰۰ متر تمامی رسوبات دریا را تخلیه و مسیر آب را باز کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ مهندس اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد این دستگاه می گوید نیاز به لایروبی دهنه گرگانرود روز جمعه گذشته مطرح شد پس از بررسی میدانی و نیاز تجهیزاتی و سپس بررسی امکانات موجود در استان و بنادر همجوار نهایتا روز یکشنبه هماهنگی لازم برای اعزام لایروب مورد نیاز از بندر انزلی هماهنگ گردید و روز دوشنبه اولین سری تجهیزات شامل یک بیل مکانیکی برای انجام مقدمات ورود لایروب از انزلی وارد منطقه شد و روز سه شنبه نیز لایروب دمونتاژ شده از طریق خشکی ( به دلیل شرایط جوی و منطقه ای امکان ارسال از دریا نبود) به منطقه رسید و دیروز تا آخر وقت مونتاژ به اتمام رسید و از روز جاری عملیات را آغاز کرده است.

مهندس اله‌یار خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از نخستین روز های حادثه دو دستگاه بیل‌مکانیکی را برای سرعت در امداد رسانی به منطقه ارسال کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرعت بالا در مونتاژ دستگاه لایروب  تصریح کرد: این اقدامات با توجه به شرایط منطقه ای و اقلیمی  و تجهیزات خاص و همچنین اخذ مجوزهای مورد نیاز خروج، به واقع رکورد زنی لجستیکی محسوب می شود که توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.