شناسهٔ خبر: 66031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود بیش از ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه به خراسان جنوبی در تعطیلات نوروزی

راهداری معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۸ درصدی ورود مسافر نوروزی به این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، اسدا... جلالزاده گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۹۸  (۲۵ اسفند ۹۷  الی ۱۴ فروردین سال جاری)، بیش از  سه میلیون و هشتصد تردد بوسیله ۷۲ تردد شمار فعال در محور های اصلی و شریانی استان به ثبت رسیده است که از این میزان ۵۰۴۰۸۵ تردد مربوط به مبادی ورودی و ۴۸۵۰۷۴ تردد مربوط به  محورهای خروجی استان بوده است.

رشد ورودی و خروجی استان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ورود بیش از  ۱.۷۸۰.۰۰۰ مسافر به استان خبر داد: که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می­دهد همچنین طی این مدت بیش از ۱.۷۰۰.۰۰۰ مسافر نیز از استان خارج شده­اند که نشان  دهنده رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین محور های  بيرجند – مود، بيرجند – آرین شهر ،  فردوس – بجستان و  فردوس – دیهوک و را محور های با بیشترین حجم تردد اعلام کرد و اضافه نمود طی این مدت سهم تردد کریدورهای شرقی ۴۲ درصد  و کریدور های غربی استان از مجموع سفرهای ورودی خروجی استان ۵۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که انجام می‌شود سعی می‌کنیم آسیب پذیری جاده‌ها را کم کنیم اشاره کرد: بر اساس اطلاعات سامانه های پلاک­خوان، استان های خراسان رضوی با ۴۸ ، سیستان و بلوچستان ۳۰، تهران ۹، یزد ۴ و اصفهان ۲ درصد از حجم ترددهای ورودی  به استان خراسان جنوبی، و همچنین استان­های خراسان رضوی با ۴۴ ، تهران۱۶ ، اصفهان۸، کرمان ۵ و یزد با ۴ درصد  حجم ترددهای خروجی از استان را به خود اختصاص داده اند.

آماده باش همه جانبه نیروهای راهداری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی به صورت روزانه ۱۶۰ نفر راهدار در قالب ۵۲ اکیپ و گشت راهداری با ۲۰۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حال آماده باش و خدمت رسانی در تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی هستند .

وی تاکید کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی جاده های استان، خط کشی جاده ها و همچنین نصب استوانه های ترافیکی، تعمیر و مرمت آسفالت و نصب گاردریل جاده ها با قوّت بیشتری ادامه یافته است.

 با توجه به  بارندگی مفید و پر ثمر در برخی محورها و وقوع سیلاب که با افزایش دوره کاری نیروهای راهداری و  اکیپ ها همراه بوده که  طی این مدت تاکنون ۵۳۴  راهدار در قالب  ۵۲ تیم  راهداری در طول راههای استان با استفاده از  ۲۴۶ دستگاه ماشین الات با آمادگی کامل  به صورت شبانه روزی نسبت به ترمیم خسارات ناشی از سیلابها و ایمن سازی محورهای استان اقدام نموده اند.

شایان ذکر است در عملیات های برف روبی انجام شده  نیز ۴۸ تن شن و ماسه در محور های مختلف و گردنه­ها مصرف شده است .

جلالزاده در ادامه تصریح نمود: در طول اجرای  طرح تعداد ۴۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و نمازخانه توسط تیم نظارتی اداره کل بصورت مستمر مورد بازدید و ارزیابی جهت رفع ایرادات و مشکلات قرار گرفت، که درکنار ایستگاههای موقت احداث شده توسط دهیاریها و دستگاه های مرتبط نقش  به سزایی درخدمات رسانی به هم وطنان عزیز ایفا نموده­اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان از رانندگان و مسافران نوروزی درخواست نمود که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مسافرین نووزی درخواست نمود که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده ها حرکت نموده و با  ارتباط با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها مطلع شوند.