شناسهٔ خبر: 66037 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تهران خنک‌تر می شود/ فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور

آب و هوا مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی، امروز شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی، امروز شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق فعال است.

این شرایط سبب رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شده و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف خواهد بود.

شدت بارش در غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزوین پیش‌بینی شده است.

بعدازظهر امروز عمده فعالیت این سامانه در نیمه شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی است و با عبور امواج از تراز میانی جو، برای روز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و از سه شنبه گستره بارش در نوار غربی، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق است.

امروز همچنین وزش بادهای شدید در غرب کرمان، شمال فارس، برخی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان، مرکزی و جنوب آذربایجان شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

در همین خصوص لازم به ذکر است نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، سواحل بوشهر و خوزستان تا ظهر امروز مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه ابری پیش‌بینی شد و انتظار می‌رود از بعدازظهر ابری و شاهد رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید باشیم. بیشینه دمای امروز پایتخت امروز ۲۱ درجه بالای صفر و کمینه دما ۱۳ درجه پیش‌بینیشد و انتظار می‌رود هوای تهران فردا با کاهش دمای سه درجه‌ای فردا خنک‌تر شده و به ۱۸ درجه برسد و تا دوشنبه شرایط جوی امروز در مرکز کشور حکمفرما باشد.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با هوای نیمه ابری همراه با ورزش باد بود که بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر را تجربه می‌کند و در مقابل خنک‌ترین مرکز استان هم ارومیه بود که با جوی نیمه ابری همراه با ابر و وزش باد و بارش باران دمای ۱۱ درجه بالای صفر را شاهد است.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.