شناسهٔ خبر: 66048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان خبر داد؛

تخریب کامل واحدهای مسکونی بخش جنوبی و شمالی پلدختر/استقرار ماشین‌آلات بنیاد از روز ۱۳ فروردین در منطقه/ همکاری بنیاد مسکن، ارتش و شهرداری تهران برای پاکسازی راه‌ها و معابر

سیل پلدختر مسئول ستاد معین بازسازی پلدختر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان پلدختر را تشریح کرد و با اعلام این مطلب که ماشین‌آلات بنیاد از روز ۱۳ فروردین ماه با ابلاغ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در منطقه سیل‌زده پلدختر مستقر هستند، گفت: به همراه شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال پاکسازی راه‌ها و معابر پلدختر هستیم.

غلامحسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در خصوص آخرین اقدامات آن بنیاد در امدادرسانی به پلدختر به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، گفت: در پلدختر بالغ بر سه هزار واحد مسکونی و تجاری خسارت دیده‌اند و گل و لای با ارتفاعی بیش از دو متر از سطح زمین بیش‌تر مناطق پلدختر را در برگرفته است و به واحدهای مسکونی، واحدهای تجاری، راه‌ها و تمامی زیرساخت‌ها آسیب جدی وارد کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: روز ۱۳ فروردین به دستور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماشین‌آلات سنگین اصفهان و استان‌هایی از جمله اراک، مرکزی و قزوین و همدان در منطقه پلدختر مستقر شده‌اند و در حال انجام عملیات برای پاکسازی و امدادرسانی و همچنین، ارزیابی میزان خسارات هستیم.  

خانی با اعلام اینکه تجهیزات مختلفی از جمله بیل مکانیکی، لودر، تانکر آب و سایر وسایل و تجهیزات در محل مستقر هستند تا بتوان با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در منطقه پلدختر هستند مثل شهرداری تهران و ارتش منطقه را پاکسازی کرد، گفت: پاکسازی خیابان هایی که با ارتفاعی بالغ بر ۲.۵ تا یک متر در زیر گل و لای فرو رفته اند، کار بسیار دشواری است. اما در عین حال، مردم پای کار هستند و همکاری مناسبی را با ما دارند.

این مسئول با اعلام اینکه دفتر ستاد معین استان‌ها هم‌اکنون در منطقه پلدختر مستقر شده‌اند و ارزیابی میزان خسارت‌ها به مناطق سیل زده در دست انجام است، خاطرنشان کرد: پس از اتمام پاکسازی‌ها و همچنین ارزیابی خسارات، برای تعمیرات خانه‌ها و بازسازی‌ها کار را شروع می کنیم.

وی همچنین برآورد میزان خسارت‌ها در این مقطع زمانی تقریبی برشمرد و اعلام کرد: کار ارزیابی‌ها که به اتمام برسد رقم منطقی‌تری از میزان خسارت‌ها را می‌توان ارایه کرد. در ورودی شمالی و شمال شرق پلدختر حدود ۲۰ خانه را آب برده است و اثری از آنها باقی نمانده است. در عین حال، در قسمت جنوب غربی شهر نیز متاسفانه وضعیت مشابهی وجود دارد و تمامی خانه‌های قسمت جنوبی پلدختر را آب برده است.

وی از تخریب خانه های سازمانی شهر که واحدهایی دو طبقه بودند خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال ارزیابی هستیم و آخر هفته میزان خسارت‌ها اعلام می‌شود.

خانی همچنین از پرداخت علی الحسابی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوارهای پلدختری خبر داد.