شناسهٔ خبر: 66059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

كاهش ۲۶ درصدي تلفات حوادث رانندگي در محورهاي مازندران

تصادف جاده‌ای مديركل راه و شهرسازي مازندران از كاهش ۲۶ درصدي تلفات حوادث رانندگي در شهرهای استان در نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران, سيد محمد نظری از كاهش ۲۶ درصدي تلفات حوادث رانندگي در سطح محورهاي اين استان (درون و برون شهری) در  فروردین  سال ۹۸ و تعطیلات عید نوروز نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با توجه به آمار موجود و با بررسي تصادفات و ارائه راهكارهاي لازم براي پيشگيري از تصادفات و تلفات جاده‌اي قدم هاي مثبت در راه ارتقاي سطح ايمني در حمل و نقل جاده اي برداشته شده است.

مدير كل راه و شهرسازي استان در ادامه افزود : دركشور ما حمل و نقل زميني به عنوان وجه غالب ارتباط تمامي نقاط جمعيتي ، بنادر و مبادي ورودي و خروجي كشور را با يكديگر برقرار ساخته است. از طرفي تعداد خودروها ، حجم تردد و جابجايي بار و مسافر طي دو دهه اخير افزايش چشمگيري داشته است. به همين لحاظ توسعه _ تعريض _ بهسازي و نگهداري خطوط حمل و نقل زميني كه قريب به ۹۰ درصد بار و مسافر از طريق آن صورت مي پذيرد امري اجتناب ناپذير بوده و به عنوان فعاليتهاي رايج در سطح راههاي استان بصورت مستمر جريان دارند.

وی با اشاره به كاهش ۲۶ درصدي تلفات حوادث رانندگي در سطح محورهاي اين استان (درون و برون شهری) نسبت به  سال گذشته خاطر نشان كرد : در حوزه ی درونشهری با کاهش ۲۲ درصدی و در حوزه برونشهری روستایی با کاهش۴ درصدی در تلفات ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بودیم.

مدير كل راه و شهرسازي مازندران تصریح کرد :  مي توان با بكار گيري تمهيدات مهندسي كنترل و نظارت,  تبليغات كافي , اطلاع رساني عمومي ,  آموزش فراگير,  راهنمايي و ارشاد و بعضا تاديب خاطيان گامي به سوي ارتقاء‌ و اعتلاي فرهنگ ايمني و به تبع آن كاهش سوانح رانندگي برداريم.

وی در ادامه یادآوری كرد: : تعداد و شدت تصادفات , آمار مرگ و مير و جراحات ناشي از سوانح جاده اي در كشور وضعيت مطلوبي را نشان نمي دهد. اين موضوع با توجه به خسارات جاني و مالي هنگفتي كه از اين ناحيه به پيكره جامعه تحميل مي گردد ايجاد عزمي ملي توسط تمامي عوامل دست اندركار را طلب مي نمايد.

نظری با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان بر اثر تصادفات رانندگی  در سال جدید به ۳۰ تن رسیده است خاطرنشان کرد : با افزایش تجهیزات پلیس دوربین های کنترل سرعت و حضور گسترده و به هنگام در سطح راه ها و همچنین حذف بریدگی های غیراستاندارد و ایجاد دوربرگردان های استاندارد و بهره گیری از توان همه دستگاه های مرتبط  در جهت  افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده ای گام های مثبتی برداشت.