شناسهٔ خبر: 66064 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

رشد ۹ درصدی سفرهای نوروزی در بنادر کشور/ افزایش جابه‌جایی خودرو با ناوگان دریایی در ایام نوروز

هادی حق شناس عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص جابه‌جایی مسافر در بنادر کشور در ایام سفرهای نوروزی از رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق شناس، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آخرین آمار سفرهای نوروزی در حوزه گردشگری دریایی اظهار کرد: در بحث سفرهای نوروزی ما با دو واژه مسافر و گردشگر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسافر با تعریف این که از یک نقطه سوار و درنقطه‌ای دیگر پیاده می‌شوند شاهد رشد ۹ درصدی از آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ بوده ایم. در این مدت سه میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۵۳ نفر مسافر از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس داشته‌ایم.

وی افزود: در موضوع گردشگر در مقطع زمانی سفرهای نوروزی دو میلیون و ۴۹۷هزار و ۴۶۸ نفر داشته‌ایم که ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. دلیل این کاهش هم به واسطه سیلاب‌های استان‌های شمالی کشور و خوزستان بود.

حق‌شناس گفت: در فرآیند کلی یعنی در مجموع مسافر و گردشگر با عدد ۶ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۸۲۱ نفر مواجه هستیم که نسبت به مدت مشابه با کاهش مواجه هستیم اما علی‌رغم این‌که استان‌های شمالی کشور درگیر سیل بودند این میزان کاهش طبیعی بوده و قابل تأمل است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درخصوص جابه‌جایی خودرو توسط ناوگان دریایی در ایام سفرهای نوروزی گفت: به لحاظ جابه‌جایی خودرو از سرزمین اصلی به جزایر خلیج‌فارس در مقطع زمانی سفرهای نوروزی ۵۸۱ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو منتقل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش را شاهد هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه کیفیت سفرهای نوروزی و خدمات ارائه شده در بنادر مختلف کشور به مسافران اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیری که همکاران بنده در ایام سفرهای نوروزی در بنادر کشور  برای تسهیل سفرها تدارک دیده بودند، سفرها با کیفیت انجام گرفت و در این ایام هیچگونه حادثه‌ای نداشتیم.