شناسهٔ خبر: 66072 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بازديد و نظارت مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها بر فعاليت‌های ۱۱ فرودگاه کشور

بازدید امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، در روزهای نوروز با بازديد از مرکز کنترل فضای کشور و تعدادی از فرودگاه‎های کشور وضعيت سامانه‎ها و روند خدمت‎رسانی به مسافران را مورد بررسی قرار داد و با مديران و کارکنان آنها ديدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمكری بازدیدهای خود را از مرکز کنترل فضای کشور آغاز و در ساعت تحویل سال جدید را در کنار متخصصان عملیاتی آغاز کرد و گفت: ما در حوزه وظایف اصلی شرکت که ارائه خدمات فرودگاهی و هوانوردی است خود را ملزم میدانیم که تلاشهایی که در گذشته شده است را ادامه دهیم. یکی از موارد مهم افزایش هماهنگی، همکاری و همراهی با دستاندرکاران حوزه حمل و نقل اعم از ایرلاینها و شرکتهای ارائهدهنده خدمات به مردم و حتی خود مسافران است تا بتوانیم سطح ارائه تسهیلات به مردم را ارتقا دهیم و رضایت خاطر هموطنانمان را تامین کنیم.

وی همچنین گفت: مسئله دیگری که در سال ۹۸ برای بنده خیلی مهم است بحث ایجاد رضایت در کارکنان شرکت و ارائه تسهیلات برای کارکنان به آنها است که به امید خدا بتوانیم با تعمیق فرهنگ سازمانی و ایجاد انگیزه در کارکنان برای مشارکت بیشتر در تصمیمگیری و تصمیم سازی و همچنین اجرای آنها فضای لازم را ایجاد کنیم و در جوی از همدلی و همراهی به سوی توسعه و ارتقای شرکت پیش رویم.

فرودگاه مهرآباد

امیرمکری پس از آن به فرودگاه مهرآباد رفت و ضمن بازدید از برج مراقبت و اپروچ، الکترونیک، مخابرات، مرکز اطلاعات پرواز غیر حضوری، مرکز تلفن، نیروگاه مرکزی، گیت پلیس، مرکز تاسیسات مرکزی و ایمنی زمینی آن با کارکنان این فرودگاه دیداری صمیمی داشت.

فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد مقصد بعدی وی بود. در این بازدید که سوم فروردین انجام شد امیرمکری ضمن بیان حمایت از طرحهای اولویتدار این فرودگاه و ابراز امیدواری برای فراهم کردن تجهیزات و امکانات بهتر در سطح فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه، گفت: اختصاص منابع لازم به طرحهای اولویت دار شش فرودگاه بزرگ کشور که بیشترین خدمات را ارایه میدهند در اولویت برنامههای حمایتی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است.

در جریان این سفر توافق اولیه برای ساخت شهر فرودگاهی امام رضا(ع) با ظرفیت ۵۰ میلیون مسافر در سال، در سه فاز و با سرمایهگذاری استانداری خراسان رضوی میان امیرمکری و استاندار خراسان رضوی شکل گرفت.

فرودگاه آبادان

وی در دومین سفر نوروزی خود به فرودگاه آبادان رفت و از چگونگی و کیفیت خدمترسانی به مردم و عملکرد واحدهای مختلف بازدید کرد. در این بازدید كه چهارم فروردین انجام شد، كارشناسان واحدهای مختلف به ارایه توضیحات لازم درباره امکانات و تجهیزات موجود در فرودگاه و همچنین تجهیزات مورد نیاز در فرودگاه پرداختند و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوای ایران در دیداری صمیمانه با مدیر و مسوولان فرودگاه، مسایل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

فرودگاه اهواز

امیرمكری در همان روز به مقصد بعدی سفرهای خود یعنی فرودگاه اهواز رفت و ضمن بازدید از نحوه عملکرد بخشهای عملیاتی این فرودگاه و ابراز رضایت از تلاشهای کارکنان آن برای خدمترسانی به مسافران گفت: ما دو وظیفه اصلی داریم؛ یکی ارائه خدمات به مسافران و دیگری ارایه خدمات ایمن به شرکتهای هواپیمایی است. بخش اول بیشتر مورد قضاوت قرار میگیرد و مردم ما را بیشتر با این خدمات ارزیابی می کنند. اگرچه همکاران ما در فرودگاهها به تنهایی در ارایه خدمات موثر نیستند و ارگان ها و سازمانهای دیگر و شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای خدمات فرودگاهی همه با هم این خدمت را ارائه میدهند و این حاصل یک کار گروهی است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۹۸ با یک برنامهریزی ساختارمند برای بازدید از فرودگاهها و شنیدن موضوعات، مشکلات و نیازهای فرودگاه با اعضای هیئت مدیره و مدیران مربوطه اقدام خواهد شد، گفت: تلاش خواهیم کرد از امکانات و منابع به نحو مطلوب برای پیشبرد اهداف شرکت و فرودگاهها و در نهایت ارائه خدمات مطلوب به مردم استفاده کنیم.

فرودگاه شیراز

مقصد بعدی سفرهای نوروزی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در چهارمین روز فروردین فرودگاه شیراز بود. وی در این سفر از روند خدمترسانی به مسافران در ترمینالهای داخلی و خارجی و واحدهای مختلف عملیاتی فرودگاه شیراز شامل برج مراقبت پرواز، اپروچ و اداره ارتباطات و ناوبری بازدید و با کارکنان این بخشها دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه احداث ترمینال بینالمللی فرودگاه شیراز قرار گرفت.

فرودگاه بندرعباس

امیرمكری در پنجمین روز از فروردین ۹۸ به فرودگاه بندرعباس رفت. وی هدف خود از این بازدید را بررسی چگونگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی، دیدار با مدیران و كاركنان فرودگاه بندرعباس و قدردانی از تلاشهای آنها در فراهم كردن امكانات لازم برای خدمترسانی به مسافران هوایی عنوان كرد.

وی ضمن بازدید از بخشهای مختلف فرودگاه شامل ایمنی - زمینی، اپروج، برج مراقبت، مخابرات، الكترونیك، واحد ساختمان، ترمینالها، ابراز امیدواری كرد كه با همكاری تمام ارگانهای فرودگاهی همچنان شاهد برقراری پروازهای ایمن در این فرودگاه باشیم.

فرودگاه رشت

امیرمکری در سفر بعدی خود در هفتمین روز فروردین ماه که با هواپیمای فلایت چک انجام شد، با حضور در ترمینال مسافری فرودگاه رشت از نحوه اجرای اقدامات این فرودگاه برای استقبال از مسافران نوروزی دیدن کرد و توصیههای لازم برای خدمت رسانی بهتر به مدیرکل این فرودگاه ارائه داد.

وی سپس از سامانه کمک ناوبری DVOR، ایستگاه آتشنشانی، ایستگاه پمپاژ و آبرسانی، پروژه محوطهسازی، واحد فنی، سالن ورزشی، واحد حراست و مانیتورینگ، برج مراقبت، الکترونیک، بازرگانی، مخابرات، امور اداری و مالی دیدن کرد.

فرودگاه اردبیل

فرودگاه اردبیل نیز در هفتمین روز از نوروز شاهد حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بود. وی پس از بازدید از ادارات و واحدهای عملیاتی فرودگاه اردبیل و همچنین طی نشستی که با مدیران و روسای ادارات این فرودگاه داشت، ضمن تبریک و شادباش سال نو به کارکنان، از زحمات وزی و خدماترسانی مطلوب آنان به مسافران قدردانی کرد. امیرمکری همچنین از بخشهای مختلف فرودگاه اردبیل شامل باند، ایمنی-زمینی، برج مراقبت، مخابرات، الكترونیك، واحد ساختمان، ترمینالها و غیره دیدن كرد.

فرودگاه گرگان

۱۱ فروردین زمانی بود که امیر مکری به فرودگاه گرگان رفت و گفت: در ۱۰ روز گذشته با تلاش و همت همکارانم در اداره کل فرودگاههای استان گلستان، علاوه بر پروازهای برنامهای مسافری انجام شده، فرودگاه گرگان به ۸۳۴ پرواز امدادی خدمات پروازی ارائه کرده که کار بسیار بزرگی است و جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی در این بازدید به همراه مدیرکل فرودگاههای استان گلستان، به صورت زمینی و هوایی، در جریان وضعیت آبگرفتگی اراضی فرودگاه و اقدامات انجام شده در مهار سیلاب قرار گرفت و اقدامات این اداره کل را در کنترل و مدیریت سیل به موقع و اثرگذار ارزیابی کرد و پس از آن با حضور در دوایر مختلف اداری و عملیاتی فرودگاه گرگان ضمن تبریک سال جدید از تلاشهای شبانهروزی کارکنان در روزهای اخیر تشکر کرد.

فرودگاه خرمآباد

در جریان بارندگیهای شدید، فرودگاه خرمآباد نیز دچار مشکلات آبگرفتگی سطوح پروازی شده بود و به همین منظور سفر بعدی امیرمکری در ۱۴ فروردین به این فرودگاه انجام شد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و کارکنان فرودگاه خرمآباد برای مدیریت بحران، پاکسازی و عملیاتی کردن سریع فرودگاه، گفت: عملکرد سریع فرودگاه خرمآباد در جلوگیری از آسیب به فرودگاه و عملیاتی کردن آن، برای شرکت فرودگاهها یک افتخار است.

امیرمکری با اشاره به رفع سریع آبگرفتگی در فرودگاه خرم آباد گفت: اتفاقاتی که رخ داد، تجربه همکاران ما را برای مواجهه با بحران بیشتر کرده است. بعد از گذر از این دوران، با برنامهریزی که با حوزه های عملیات فرودگاهی و مدیریت بحران خواهیم داشت، پیشبینیها و پیشگیریهای لازم را برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات مشابه در آینده انجام خواهیم داد.

فرودگاه کرمانشاه

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پس از فرودگاه خرمآباد از راه زمینی به فرودگاه کرمانشاه رفت. وی در جریان این بازدید که ۱۴ فروردین، همزمان با عید مبعث انجام شد، پس از بازدید از بخشهای مختلف این فرودگاه گفت: با توجه به گستردگی کار و تنوع طرح های عمرانی این فرودگاه در سفر بعدی برنامهریزی دقیقی درباره توسعه فضاهای پروازی، ادامه طرح های در دست اجرا و نیز برطرف شدن کاستی های موجود انجام شود.

گفتنی است، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ۱ تا ۱۴ فروردین علاوه بر بازدید از فرودگاه مهرآباد و مرکز کنترل فضای کشور طی سفرهای نوروزی خود از ۱۰ فرودگاه بازدید کرد.