شناسهٔ خبر: 66079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس:

ساخت محور اصلی سورمق - یاسوج با پیشرفت خوبی در دست اجرا است

تکاور فیروز تکاور گفت: احداث محور اصلی سورمق- اقلید- یاسوج که یکی از محورهای ارتباطی استان فارس با استان کهگیویه و بویر احمد بوده و به محور طریق الرضا معروف است در برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس, فیروز تکاور گفت: طول یک مسیر در حوزه استان فارس ۱۵۳ کیلومتر و طول در دست اجرا ۴۰ کیلومتر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: هم اکنون عملیات اجرایی قطعه اول آن حد فاصل سورمق تا اقلید به طول ۲۱ کیلومتر در مراحل پایانی است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

تکاور اذعان داشت: قطعه دوم محور طریق‌الرضا حدفاصل شهرستان اقلید تا تونل ابا صالح المهدی (عج) به طول ۱۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قطعه سوم شامل تونل اباصالح المهدی به طول ۲۶۱۰ متر و راه‌های ورودی و خروجی آن جمعا به طول پنج کیلومتر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

تکاور افزود: قطعه پنجم شامل احداث پل بزرگ رودخانه سفید و راه‌های ورودی و خروجی آن که یک نقطه پر حادثه این محور محسوب می گردید به اتمام و مورد بهره‌برداری رسیده است.

شایان ذکر است در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی فارس از آغاز یک قطعه به طول ۱۵ کیلومتر از این محور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: یک قطعه از محور طریق‌الرضا حد فاصل آسپاس به سمت اقلید گردنه آب باریک به طول ۱۵ کیلومتر که یک مقطع پر حادثه می‌باشد در حال برگزاری مناقصه بوده که به زودی پیمانکار واجد شرایط مشخص و عملیات اجرایی آن نیز شروع می‌شود.