شناسهٔ خبر: 66085 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

حمايت از محصولات داخلی برای رونق توليد/شرکت فرودگاه‌ها نيازمند تحول سازمانی است/ به نقش موثر همکارانم در امدادرسانی به سيل‎زدگان افتخار می‎کنم

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ن اعلام حمایت شرکت از تولیدات با کیفیت داخلی و استقبال از آنها در سال رونق تولید، گفت: یکی از اقداماتی که لازمه تحول سازمانی بوده و می‎تواند مانع ایجاد بحران‎های داخلی شود گسترش و تعمیق فرهنگ سازمانی است به گونه‎ای که با تقویت انگیزه کارکنان زمینه‎های رشد و ترقی شرکت را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در مراسم دید و بازدید نوروزی مدیران و کارکنان ستادی که امروز، یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸، برگزار شد، گفت: تقارن سال نو و بهار طبیعت با ولادت امیرالمومنین و مبعث پیامبر اکرم، اعیاد شعبانیه و ماه خدا و بهار قرآن همگی نوید بخش سالی پر از خیر و برکت و هدایت و بخشش است و در شرایطی که مسئولان و مردم کشورمان نگران یک خشکسالی سراسری بودند بارش رحمت الهی به وسعت کشور عزیزمان به ما آموخت که هیچگاه از لطف و رحمت الهی ناامید نباشیم و البته همواره آماده دریافت و شکرگزار نعمتش باشیم.

وی افزود: متاسفانه عدم آمادگی در مقابله با پدیده طبیعی سیل و شرایط جوی موجب غافلگیری مسئولان و مردم و تبدیل این رحمت الهی به بحران در کشور شد و در روزهای گذشته ۲۴ استان کشور به مشکلات عدیده‎ای دچار شده‎اند.

امیرمکری ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به جهت تلاش همکارانم در حوزه‎های عملیات هوانوردی و فرودگاه‎ها و مدیریت بحران شرکت برای انجام وظیفه و نقش موثرشان در امدادرسانی به مردم سیل‎زده و مسافران سانحه فوکر ۱۰۰ در فرودگاه مهرآباد و ارائه خدمات بالغ بر سه میلیون و دویست هزار مسافر و ۲۵۵۰۰ پرواز نوروزی و حدود ۱۵۰۰ سورتی پرواز امدادرسان طی ۲۳ روز گذشته افتخار می‎کنم.

وی همچنین گفت: از همه همکاران در حوزه هوانوردی و فرودگاه‎ها خصوصاً همکارانمان در فرودگاه‎های درگیر بحران سیل که با اقدامات به موقع و هماهنگ با ستاد بحران شرکت مانع از غیرعملیاتی شدن فرودگاه‎های مذکور و رسیدن آسیب جدی به زیرساخت‎های فرودگاهی شدند و امکان کمک‎رسانی به مردم منطقه توسط پروازها­ی امدادرسان را فراهم کردند تشکر و قدردانی می‎کنم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید گفت: تحقق این شعار نیازمند تلاش تولیدکنندگان کشور به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و همچنین اعتماد و اقبال مصرف‎کنندگان به تولیدات داخلی است. رونق تولید یک روندی است که از تخصیص بهینه منابع تولیدی آغاز و با تولید محصول با کیفیت ادامه و با خرید محصول و مصرف آن در داخل کشور و در نهایت صدور کالا به بازارهای خارجی تکمیل می‎شود.

وی افزود: رونق تولید یعنی افزایش سرمایه‎گذاری و اشتغال، کاهش بیکاری و رکود و مسیری است که به رشد اقتصادی کشور می‎انجامد. لذا در سال ۹۸ با هدف رونق تولید در کشورمان از تولیدات داخلی حمایت کرده و اولویت تامین نیازمندی‎های شرکت در همه بخش‎ها اعم از تجهیزات، مصالح و ملزومات مورد نیاز، محصولات داخلی با کیفیت و دارای استانداردهای مورد نظر خواهد بود.

امیرمکری همچنین اساس راهبرد بهبود سازمانی را تغییر ­برای بالا بردن روحیه کارکنان و سطح انگیزش ­آنان و نهایتاً افزایش بهره‎وری سازمانی دانست و گفت: باید نگاهمان به نیروی انسانی کارآمد و اثربخش به عنوان مهم‎ترین سرمایه شرکت باشد. کارکنان وقت، تخصص و توانمندی‎های خود را در اختیار شرکت قرار داده و در مقابل توقعاتی دارند که ابتدایی‎ترین آن دریافت ما به ازای خدمات، متناسب با اثربخشی و ارزش‎آفرینی و سپس ایجاد شرایط مشارکت در تصمیمات و همکاری در اجرای آنهاست.

وی قائل نبودن سازمان به این توقعات و خواسته‎ها را موجب بروز بحران مشارکت که آشکارترین و جامع‎ترین مشکل در یک سازمان است بیان کرد و افزود: یکی از اقداماتی که لازمه تحول سازمانی بوده و می‎تواند مانع ایجاد بحران‎های داخلی شود گسترش و تعمیق فرهنگ سازمانی است به گونه‎ای که با تقویت انگیزه کارکنان زمینه‎های رشد و ترقی شرکت را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شرکت در گرو طراحی یک فرهنگ سازمانی متعالی است و اینکه فرهنگ سازمانی با اقدامات ظاهری و سطحی و با دستورالعمل و اجبار ایجاد نمی‎شود، گفت: باید با اجرای برنامه‎های متناسب با تحول مورد نیاز، اعتمادسازی در شرکت را تقویت کنیم. جلب اعتماد متقابل در تمام سطوح سازمانی مقدمه فرهنگ‎سازی است. امروز شرکت ما نیازمند این تحول سازمانی است تا از جایگاه فعلی به مرتبه‎ای بهتر و مطلوب‎تر برسیم.

امیرمکری با بیان اینکه این تحول می‎باید از مدیریت عالی و میانی آغاز شود تا در زیرمجموعه و در میان کارکنان پذیرفته شود و گسترش پیداکند، گفت: عدم پنهان کاری در تصمیمات و شفاف‎سازی در اقدامات و مشارکت دادن کارکنان در حوزه‎های تخصصی خودشان از الزمات اعتمادسازی است. برای نهادینه‎کردن اعتماد باید به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و در مرحله بالاتر، دیگران را برخود مقدم بداریم. تبلور این تحول سازمانی در انجام مسئولیت‎های اجتماعی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان‎مان شامل مسافران، شرکت‎های هواپیمایی و فعالان صنعت حمل و نقل هوایی و همکاری با سازمان‎ها و ارگان‎های حاکمیتی مستقر در فرودگاه‎های کشور خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها گفت: من به عموم کارکنان شرکت به عنوان انسان‎هایی توانمند، سخت‎کوش و علاقه‎مند به ساختن آینده‎ای پایدار برای شرکت اعتقاد داشته و اطمینان دارم در کنار یکدیگر قادر خواهیم بود بار سنگینی را که به دوش گرفته‎ایم با سربلندی در مسیر مقصد هدایت کنیم و در این را­ه امیدوارانه تلاش خواهیم کرد تا از فرصت‎ها بهره برده و چالش‎ها را به فرصت‎هایی برای بازنگری و بازاندیشی در سیاست‎ها، برنامه‎ها و اقدامات تبدیل کنیم و با عزم و اراده جمعی و حرکت صحیح در مسیر ارتقای شرکت به یکی از شرکت‎های پیشروی منطقه در مدیریت و ارائه خدمات ایمن، امن و اثربخش فرودگاهی و ناوبری هوایی تبدیل شویم و در توسعه پایدار کشور و صنعت هوانوردی و خدمت‎رسانی مطلوب به مردم و شهروندان فعال‎تر از گذشته ایفای نقش کنیم.

امیرمکری در پایان از زحمات همه مدیران گذشته شرکت قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری کارکنان شرایط مطلوب تری برای آینده شرکت ایجاد شود.