شناسهٔ خبر: 66103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر نوروزی با ناوگان عمومی خراسان شمالی ۱۰ درصد کاهش یافت

اتوبوس مسافر معاون حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار مسافران نوروزی که با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان جابه جا شده اند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, سعید سبحانی اظهار داشت: در نوروز امسال ۱۱۳ هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی این استان از مبادی شهرستان‌های مختلف به سایر نقاط كشور جابه‌جا شده اند. كه این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۲۶ هزار نفر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال استقبال مسافران از سفر با ناوگان اتوبوسی افزایش یافته است گفت: با توجه به شرایط جوی، بارندگی و حوادث سیلاب، مردم سفر با ناوگان سنگین را ترجیح دادند این در حالی است که پیش از این، رغبت مردم به سفر با ناوگان سبک بویژه سواری کرایه  بوده است.

سبحانی گفت: شمار مسافران جابه جا شده با ناوگان اتوبوسی در طرح نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد دارد و سفرها با ناوگان مینی بوسی و سواری كرايه برون شهري به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۱ درصد کاهش دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی سالجاري  ۴۰ درصد سفرها با ناوگان اتوبوسي برون شهري ۳۴.۵ درصد از سفرها با ناوگان مینی بوسی و ۲۵.۵ درصد از سفر ها با ناوگان سواری بوده است.