شناسهٔ خبر: 66106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در گرگان گفت:

تداوم آبگرفتگی هزینه‌های بازسازی را افزایش می‌دهد

محمد راستاد محمد راستاد اولویت فعلی استان گلستان را تخلیه آب از آق قلا و گمیشان عنوان کرد و گفت: تداوم آبگرفتگی موجب هزینه‌های بیشتر برای بازسازی زیرساخت‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمد راستاد در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی گلستان با حضور مدیران حوزه راه و مسکن استان در گرگان اظهار کرد: آثار ناشی از سیلاب در استان همچنان وجود دارد و راه و شهرسازی به عنوان وزارتخانه معین گلستان باید پیگیری‌های لازم برای ساماندهی وضعیت و کاهش مشکلات را انجام دهد.

راستاد افزود: تداوم وضعیت آبگرفتگی موجب ایجاد هزینه‌های بیشتر برای بازسازی و بهسازی معابر و منازل می‌شود و مهمترین اولویت ما تخلیه آب از سطح شهرهای آق قلا و گمیشان است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: البته کانال در حال احداث به افزایش سرعت تخلیه آب تاثیر بسیاری می‌گذارد و اولویت جدی ما هم همین اقدام است.

وی با تاکید بر انجام مطالعات و بررسی‌های دقیق برای حل مشکل خروج آب از دو شهر بیان کرد: باید تدابیر و اقدامات لازم به گونه‌ای صورت بگیرد که در آینده با چنین بحرانی مواجه نشویم.

تردد جاده‌ها در حال عادی شدن است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خسارت‌های زیرساخت حمل و نقل استان از نظر ریالی سنگین نیست، گفت: هرچند رقم ریالی این خسارت‌ها بالا نیست اما نواقص و دشواری‌هایی در تردد جاده‌ای ایجاد کرد که قابل توجه است.

راستاد افزود: با بیان نکات لازم در خصوص نیازهای دستگاه‌های مرتبط اظهار کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل باید مطابق شرایط استان تطبیق داده شود زیرا با توجه به مسبوق به سابقه بودن سیل در استان باید مراقب باشیم دیگر دچار چنین بحران و خسارتی نشویم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تردد در جاده‌ها در حال عادی شدن است و بعد از فروکش کردن آب، ایجاد ترافیک برای مردم قابل قبول نیست.

به گفته وی، ۵۰ هزار متر مکعب برای لایروبی کامل مصب گرگانرود برآورد شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.