شناسهٔ خبر: 66110 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه خرم‌آباد خبر داد:

انجام ۶۰۹ پرواز امدادی هلی‌کوپتر در فرودگاه خرم‌آباد تا روز گذشته

امداد فرودگاه خرم آباد غلامرضا بنی‌صدر از انجام ۶۰۹ پرواز امدادی با اشتفاده از هلی‌کوپتر در این فرودگاه برای کمک به سیل زدگانم تا پایان روز گذشته خبر داد.

غلامرضا بنی‌صدر، مدیر فرودگاه خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تداوم پروازهای امدادی در این فرودگاه خبر داد و گفت: از زمان آغاز بارش‌ها تا روز گذشته، ۶۰۹ پرواز هلی‌کوپتر به منظور امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان در فرودگاه خرم‌آباد انجام شده است.

وی ادامه داد: این هلی‌کوپتر‌ها متعلق به سازمان هلال احمر، اورژانس، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و در کنار تخلیه سیل زدگان و امداد به مصدومان، تهیه اقلام ضروری برای مناطق سیل‌زده را نیز بر عهده دارند. 

بنی‌صدر با اشاره به عملیاتی بودن کامل فرودگاه خرم‌آباد برای پروازهای امدادی، اختصاصی و تجاری گفت: در حال حاضر سطوح پروازی و دستگاه‌های کمک ناوبری بدون مشکل در عملیات پروازی مشارکت دارند و از سامانه ILS نیز رفع عیب شده است.

وی با اشاره به نشست گل و لای در برخی نقاط فرودگاه و همچنین دیوار فرودگاه افزود: تخمین میزان خسارات وارده به فرودگاه امروز با حضور کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام خواهد شد، هرچند برخی از خسارات وارده ممکن است با گذشت زمان مشخص شود.