شناسهٔ خبر: 66144 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تاکید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر توسعه دولت الکترونیک

علی نبیان علی نبیان در دیدار با دبیر و ارزیابان جایزه دولت الکترونیک با اشاره به نقش فن آوری اطلاعات در وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه بانک زمین و سامانه جامع اراضی و مستغلات، بر اهمیت توسعه این فناوری‌ها در رفع دغدغه های مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با دبیر و ارزیابان جایزه دولت الکترونیک با اشاره به نقش فن‌آوری اطلاعات در وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه بانک زمین و سامانه جامع اراضی و مستغلات، بر اهمیت توسعه  این فناوری ها در رفع دغدغه های مردم تاکید کرد.

علی نبیان به تاکید رئیس‌جمهوری بر کاهش مراجعات حضوری به دستگاه‌های اجرایی کشور اشاره کرد و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یک دستگاه ستادی می‌تواند با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی ارتباط به روزتری با ادارات کل راه و شهرسازی در استانها برقرار کرده و با سرعت بیشتری به انجام وظایف خود در این حوزه بپردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بروز رسانی سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان متبوعش در چند ماهه اخیر خبر داد و گفت: این امر در ایجاد رضایتمندی عمومی مراجعان به این سازمان نقش موثری داشته است.

وی به نقش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در ایجاد شفافیت و افزایش بهره‌وری اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش دخالت فرد و هوشمند سازی فرایندها می‌تواند از فساد و رانت جلوگیری کرده و نظارت بر عملکرد مسئولان را تسهیل نماید.

همچنین علیرضا قربانی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی زمین و مسکن نیز در توضیح اهمیت جایزه دولت الکترونیک در ارتقای سطح خدمات دستگاه‌های اجرایی و اصلاح نظام اداری گفت: ماموریت این جایزه، ارزیابی میزان توسعه دولت الکترونیک در دستگاه های دولتی براساس برنامه جامع اصلاح نظام اداری و ایجاد انگیزه در این دستگاه ها برای تحقق کیفی در ارائه خدمات عمومی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای توسعه خدمات الکترونیکی است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن وی، برخی از اهداف این جایزه را اجرای سیاست های کلی نظام اداری، ایجاد فرهنگ رقابت مثبت، نوآوری و افزایش انگیزه دستگاه های اجرایی در زمینه توسعه کاربردهای دولت الکترونیکی، برجسته کردن تجارب موفق دانست.