شناسهٔ خبر: 66165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۴ دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نصب می شود

دوربین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر نصب ۱۴ دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر تصریح کرد: احداث ۱۴ دوربین ثبت سرعت پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و در برخی محورها در مرحله پایانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به دایر بودن ۲۴ دوربین ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی افزود: دوربین های ثبت سرعت می تواند در رعایت فاصله طولی و سرعت خودروها و در نتیجه ایمنی جاده ها با کاهش تصادفات موثر باشد.

وی  با بیان اینکه جریمه ناشی از عدم رعایت سرعت به درب منزل رانندگان ارسال می شود، افزود: در تلاش هستیم مدیریت این روند از سوی خود استان انجام شود.

رحمتی متذکر شد: استان اردبیل وضعیت مطلوبی در هوشمند سازی محورهای مواصلاتی دارد و اولین استانی است که توانسته استدیو خبری در مرکز مدیریت راه های استان دایر کند.

وی با اشاره به پایش محورهای مواصلاتی با ۳۸ دوربین نظارت تصویری تاکید کرد: دوربین های نظارت تصویری می تواند در کاهش انسداد جاده ها، مدیریت گره های ترافیکی و بررسی تصادفات کمک حال ما باشد.

رحمتی افزود: علاوه بر این ۶۴ سامانه تردد شمار نیز در محورهای مواصلاتی استان فعال است که با ثبت تردد ها به ویژه در فصول خاص سال می تواند در سنجش تردد ورودی و خروجی استان موثر باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: در محور اردبیل- آستارا سیستم توزین در حرکت نیز نصب شده و نصب یک مورد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.