شناسهٔ خبر: 66171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰۰۰۰ حلقه لاستیک در بین رانندگان اردبیلی توزیع شد/ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد

کامیون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک به نرخ مصوب دولتی در بین رانندگان استان خبر داد.

۲۰۰۰۰ حلقه لاستیک در بین رانندگان اردبیلی توزیع شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک به نرخ مصوب دولتی در بین رانندگان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی در خصوص اقدامات حمایتی از رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: علاوه بر توزیع لاستیک, فعالیت مرکز نوبت دهی و اعلام بار از مطالبات رانندگان بود که عملیاتی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به افزایش کرایه ها با توجه به مطالبه رانندگان، ادامه داد: در خصوص بیمه رانندگان نیز اقداماتی صورت گرفته است.

ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در ادامه افزود: بررسی ها نشان می دهد ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات جاده ای را دارد و مطابق بررسی ها، تلفات جاده ای ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر استان متجاوز از ۲ درصد نیست.

 عضو شورای اداری استان در خصوص ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوس در اردبیل ۱۱.۳۳ و در کشور ۱۰.۸۷ سال، در مینی بوس ۲۶.۶۲ و در کشور ۲۴.۵۲ سال و سواری ۱۰.۳۳ و در کشور ۱۰.۳ سال است.

رحمتی متذکر شد: در مقایسه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی با وضعیت کشوری، در مینی بوس با فاصله مواجه هستیم اما نوسازی لازم است از سوی رانندگان تقاضا و استقبال شود.

وی با اشاره به نوسازی ۲۳۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در بخش کامیون با ۹۴۵۷ دستگاه نیز عمر ناوگان ۱۹.۶۷ و میانگین کشوری، ۱۶.۱۷ درصد است و راهداری در صورت مشارکت و استقبال رانندگان منعی در نوسازی ندارد.