شناسهٔ خبر: 66182 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در اطلاعیه‌ای از سوی سازمان هواشناسی منتشر شد:

تداوم روند تغییرات افزایشی دما تا پایان هفته/ بالا رفتن جریان رودخانه‌ها به دلیل افزایش حجم ذوب برف در مناطق کوهستانی/ سازمان‌های مسئول و مدیریت بحران اقدامات لازم را بکار گیرند

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کل کشور تا روز جمعه روند تغییرات دما  افزایشی خواهد بود و سبب افزایش ذوب برف می شود، انتظار می‌رود پیامد این شرایط  افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه‌های منطقه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق اطلاعیه شماره ۱۰ سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه سامانه بارشی فعالی از روز جمعه مورخ ۲۳ فروردین وارد کشور می‌شود و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود بر این اساس پیش‌بینی می‌شود:

شنبه مورخ ۲۴ فروردین بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استان‌های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان.

یکشنبه مورخ ۲۵ فروردین رگبار باران همراه با رعدوبرق درنیمه شرقی مازندران، گلستان، سمنان،خراسان شمالی ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان.

بر اساس خروجی مدل‌های عددی در شرق مازندران و گلستان از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه  مقدار بارش تجمعی در حد قابل ملاحظه (۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر) برآورد می‌شود. 

شایان ذکر است، تا روز جمعه روند تغییرات دما  افزایشی خواهد بود و سبب افزایش ذوب برف می شود،انتظار می‌رود پیامد این شرایط  افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه‌های منطقه شود. 

بر این اساس توصیه می شود سازمان‌های مسول و مدیریت بحران اقدامات لازم را بکار گیرند./

برچسب‌ها: