شناسهٔ خبر: 66214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

استفاده از توان ۳۵۰ دستگاه ناوگان نیمه‌سنگین و سنگین در مناطق سیل‌زده خوزستان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از چندین پروژه و مناطق سیل زده استان چهار محال و بختیاری معاون حمل و نقل و جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از به‌کارگیری ۳۵۰ دستگاه ناوگان نیمه‌سنگین و سنگین در مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، یوسف عابدینی اظهار کرد: با توجه به فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در راستای ایمن سازی راه های مواصلاتی در حوزه استان، تلاش شده است ایمنی راه ها برای عبور و مرور در مناطق سیل زده حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی برای جابجایی بار و مسافر وجود ندارد، افزود: این اداره کل برای جابجایی مردم سیل زده، تجهیزات راه سازی و امدادی اقدامات لازم را انجام داده و در این خصوص با ارگان های مرتبط همچون استانداری خوزستان، ستاد مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا در صورت نیاز به جابجایی وسایل و ماشین آلات، این امر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای خوزستان صورت پذیرد.

معاون حمل و نقل و جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: تاکنون از توان ۳۵۰ دستگاه ناوگان نیمه سنگین و سنگین برای بازگشایی، بازسازی و ایمنی راه های مناطق سیل زده خوزستان استفاده کردیم و از توان بخش خصوصی نیز در زمینه حفظ و ایمن سازی راه های مواصلاتی استفاده می شود.

عابدینی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی استان باید به کمک سیل زدگان شتافت، بیان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بسته کمکی شامل برنج، روغن، کنسرو و وسایل بهداشتی از سوی انجمن صنفی شرکت حمل و نقل بندر امام خمینی(ره) برای ارسال به مناطق سیل زده خوزستان آماده شده و امروز به جمعیت هلال احمر استان تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه با انجمن صنفی شرکت های مسافرتی استان نیز مقرر شد علاوه بر در اختیار قرار دادن ناوگان برای جابجایی مردم سیل زده، نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی توسط این شرکت ها اقدام شود.

معاون حمل و نقل و جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به مسدود شدن جاده ترانزیتی اهواز به اندیمشک به دلیل طغیان رودخانه کرخه، گفت: تا فروکش کردن آب، مسیر شوشتر به سمت اهواز برای تردد خودروها جایگزین شده است.