شناسهٔ خبر: 66231 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پی پاکسازی سریع سطوح پروازی فرودگاه خرم‌آباد رخ داد:

قدرداني فرمانده نیروی زمینی ارتش از عملکرد مديريت و کارکنان فرودگاه خرم آباد/ نقش حياتی فرودگاه خرم آباد در نجات جان سيل زدگان

فرودگاه خرم‌آباد فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی با بيان اينکه فرودگاه يک مولفه استراتژيک و راهبردی است که بدون آن امدادرسانی ميسر نيست يا با دشواری انجام می‌شود، از تلاش مديريت و کارکنان فرودگاه خرم آباد در عملياتی کردن باند و سطوح پروازی در کوتاهترين زمان برای نشست و برخاست بالگردهای امدادی برای کمک به سيل زدگان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه امدادرسانی به سیل زدگان استان لرستان گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از آغازین ساعات وقوع سیل با تمام تجهیزات موردنیاز وارد لرستان شد و بر سه نقطه حساس معمولان، پلدختر و چم مهر تمرکز کرد.

امیر حیدری افزود: روزهای نخست راه های دسترسی قطع بود و حجم زیادی از بالگردهای امدادی نیروی زمینی را از اصفهان، کرمانشاه و مسجدسلیمان اعزام و در فرودگاه خرم آباد مستقر کردیم که در این زمینه در آن شرایط دشوار که حجم بالایی از آب در باند جمع شده بود، مدیریت و کارکنان فرودگاه ریسک بزرگی کردند و توانستیم با همکاری فرودگاه پل هوایی را بین روستاهای گرفتار سیل با مرکز دهلران و معمولان و نیز مرکز استان برقرار کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در روز نخست 118 پرواز امدادی با جابه جایی حدود 530 نفر انجام شد، گفت: در سه روز نخست توانستیم 730 پرواز امدادی را با جابه جایی حدود 3000 نفر انجام دهیم که رکوردی بی نظیر محسوب می شود.

وی افزود: امروز (21 فروردین) در هشتمین روز امدادرسانی قرار داریم و فعالیت خود را تا زمان مورد نیاز ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه فرودگاه محل فرود و آشیانه پروازهای امدادی است، افزود: فرودگاه یک مولفه استراتژیک و راهبردی است که بدون آن امدادرسانی میسر نیست یا با دشواری انجام می شود. در کشورهای پیشرفته دنیا علاوه بر فرودگاه های رسمی فرودگاه های کمکی و اضطراری نیز وجود دارند که در زمان بحران به یاری می شتابند.

امیر حیدری تاکید کرد: فرودگاه خرم آباد در نجات جان سیل زدگان نقش مهمی ایفا کرد و من از مدیریت و مجموعه فرودگاه قدردانی می کنم و به آنها تبریک می گویم که در شرایطی که باند را آب گرفته بود با ریسک بالا دست به کار شدند و آب را از فرودگاه خارج کردند. فرودگاهیان با ریسک بالا بالگردهای امدادی را خدمت رسانی کردند و تنها خداوند می تواند اجر واقعی آنها را بدهد.