شناسهٔ خبر: 66238 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد

ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیش‌بینی‌های محلی هواشناسي/ حمایت تمام قد براي تأمین نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان هواشناسي

سورنا ستاری سورنا ستاری با تأکید براینکه معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی‌سازی آن‌ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با حضور در سازمان هواشناسی کشور و بازدید از بخش‌های مختلف فنی و عملیاتی آن در جلسه‌ای به همراهی سحر تاجبخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی به بررسی مسکلات و مسائل این حوزه پرداخت.

ستاری در این نشست با تأکید براینکه معاونت علمی و فناوری آماده فراهم کردن هرگونه تجهیزات و داخلی‌سازی آن‌ها خصوصا در حوزه هواشناسی است گفت: سازمان بازار بسیار خوبی برای این حوزه محسوب شده و ما آماده تأمین تمامی تجهیزات مورد نیاز حتی تأمین هزینه آن در مرحله اول تولید در داخل کشور هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه نرم‌افزاری، گروه‌های خوبی در استارت‌آپ‌ها شکل گرفته و حتی در خارج از کشور نیز افرادی هستند که روی مدل‌های هواشناسی کار کرده و آن‌ها را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر باید بیشتر بر بخش پیش‌بینی سازمان هواشناسی تمرکز کرده و آن را تقویت کنیم، گفت: در این مسیر باید از تجارب سایر کشورها نیز بهره برده و در این خصوص به بحث و بررسی راهکارها بپردازیم.

ستاری ضمن اعلام آمادگی همکاری در کمک به حوزه پیش‌بینی در پژوهشکده‌ها و استارت‌آپ‌ها اعلام کرد: ما می‌توانیم برای پیش‌بینی‌های محلی از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرده و از نرم‌افزارهای محلی بهره ببریم.

این مقام مسئول در پایان بيان کرد: قطعا معاونت علمی و فناوری هرگونه حمایتی از پیشنهادها و  برطرف كردن مشکلات سازمان هواشناسی در تأمین ساختارهای سخت‌افزاری را داشته و در این زمینه کمک خواهد کرد./

برچسب‌ها: