شناسهٔ خبر: 66245 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

‎اعزام فوری ماشین آلات راهسازی به اهواز برای جلوگیری از نفوذ سیل به شهر

ماشین‌آلات راهسازی ‎معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام ۱۲۰ دستگاه دیگر از ماشین آلات سنگین راهسازی به اهواز خبر داد و گفت: در چند روز گذشته نیز هزار دستگاه از ماشین آلات راهسازی در استان خوزستان مشغول به کار بودند که امروز تعداد فراوانی از این ماشین آلات برای جلوگیری از نفوذ سیل به شهر اهواز به مناطق شمال و شمال غربی شهر اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی که از روزهای ابتدایی سیل در خوزستان مستقر شده، در رابطه با آخرین وضعیت راه‌ها در استان گفت: متاسفانه آبگرفتگی پرحجم شریان های ارتباطی سبب قطع ارتباط مناطق مهم استان همچون بزرگراه اهواز-اندیمشک شده است. به علت ترمیم پل، بزرگراه اهواز- آبادان نیز امروز به صورت موقت بسته است اما آزادراه اهواز-بندر امام زیرعبور قرار دارد. 

‎وی افزود: پیش از این مسیر اهواز-اندیمشک به عنوان محور ترانزیتی شمال-جنوب در خوزستان دارای بار ترافیکی ۴۲ هزار وسیله نقلیه بود که انسداد این راه بار ترافیکی فراوانی را بر جاده جایگزین موجود یعنی محور اهواز-شوشتر-دزفول-اندیمشک وارد کرده و ترافیک سنگینی را در شبکه جاده ای استان به وجود آورده است.

‎خادمی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم و بازگشایی راهها پس از پایین آمدن سطح آب خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با توان حداکثری در استان خوزستان مشغول به فعالیت است و آماده ایم پس از پایین آمدن سطح آب در مسیرهایی که آسیب های جدی ندیده اند به سرعت این مسیرها را ترمیم و زیربار عبور قرار دهیم تا فعالیت های امدادی در استان تسریع شود. 

‎معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در حفاظت از شهرهایی همچون سوسنگرد، آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: کلیه نیروهای وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی همکار وزارتخانه اعزامی به استان خوزستان علاوه بر انجام وظایف خود در بازگشایی مسیرها و ایجاد راه های دسترسی به مناطق سیل زده، در ایجاد سیل بندها پیرامون شهرها نیز فعال هستند تا از نفوذ آب به داخل شهرها جلوگیری کنند.

‎خادمی ادامه داد: در همین راستا امروز پس از اعلام حالت فوق العاده در اهواز، فورا تعدادی از ماشین آلات و نیروهای وزارتخانه به شمال و شمال غرب اهواز اعزام شدند تا با کمک سایر ارگان های حاضر از نفوذ آب به داخل شهر جلوگیری کنند. 

‎مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از اعزام 120 دستگاه دیگر ماشین آلات سنگین راهسازی به اهواز خبر داد و گفت: در چند روز گذشته نیز هزار دستگاه از ماشین آلات راهسازی در استان خوزستان مشغول به کار بودن