شناسهٔ خبر: 66273 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۷ انجام شد؛

رشد ۱۲ درصدی جابه‌جایی کالا در خراسان جنوبی

کامیون معاون حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبی از رشد ۱۲ درصدی جابه‌جایی کالا در سال ۹۷ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان خراسان جنوبی ، معاون حمل و نقل این اداره کل گفت: بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می‌دهد تناژ جابه‌جا شده در ۱۲ ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به میزان ۱۲ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

مهدی گرجی ، افزود : در این مدت بیش از ۲۹/۵ میلیون تن کالا با حدود ۳۴۰ هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابه‌جا شده است که  عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان ، زغال سنگ ، انواع سنگ ، خاک معدنی ، انواع کاشی و سرامیک و ... بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل  خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۸۶۲  نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری در حمل و نقل کالای استان با استفاده از ۴۹۵۱ دستگاه انواع تریلی ، کامیون ، کامیونت و وانت بار در این حوزه فعال هستند و عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر ۰۴/۱۳ سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشور (۱۴/۱۷ سال) جوان تر بوده و از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار است.