شناسهٔ خبر: 66279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال خسارت سیل به محورهای خراسان جنوبی

بازدید وزیر راه و شهرسازی از چندین پروژه و مناطق سیل زده استان چهار محال و بختیاری معاون راهداری خراسان جنوبی از ۴۸۰میلیارد ریال خسارت ناشی از بارندگی های هفته های اخیر سال ۹۸ به راهها مواصلاتی و ابنیه فنی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، اسدالله جلالزاده با اشاره خسارات وارد شده توسط سیل و بارش‌های نوروزی و اقدامات انجام شده در جهت ایمنی تردد پرداخت و گفت: سیلاب و بارش های بهاری به  بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است.

جلالزاده در ادامه تصریح کرد: با توجه به حجم و شدت بارش ها تخریب دو دستگاه پل در حوزه شهرستان طبس و  بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و به ۹۷۰ ابنیه فنی خسارت وارد شده است.       

وی برآورد خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی استان را بالغ بر۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان کرد: از ابتدای بارش‌ها اکیپ های راهداری به‌طور شبانه‌روزی  شامل ۲۴۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۵۳۴ راهدار با حضور در سطح محورهای استان، مشغول رفع مشکلات و خسارات وارده از سیل شده و کار امداد‌رسانی و بازگشایی محورها را انجام  می‌دهند.

معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان  جنوبی، ادامه داد: تعداد ۱۲۴۵ نفر مسافر نوروزی در مساجد، راهدارخانه ها و مجتمع های خدماتی – رفاهی اسکان داده شده‌اند.

 همچنین با توجه به چندین مرتبه انسداد در مدت طرح نوروزی تعداد ۹۳ محور اصلی، فرعی و روستایی رفع انسداد و در ۴۹۳ مقطع ریزش برداری انجام گرفته است.