شناسهٔ خبر: 66291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات عمرانی ایستگاه خودکار اقلیم شناسی در صومعه سرا

هواشناسی صومعه سرا اداره کل هواشناسی گیلان با هدف گسترش ایستگاه‌های خودکارهواشناسی اقدام به احداث ایستگاه خودکار اقلیم شناسی در صومعه سرا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان, به منظور تکمیل سطح پوشش پایش جوی در استان گیلان ،اداره کل هواشناسی با توجه به اعتبارات و امکانات موجود در سال ۹۸ اقدام به تاسیس ایستگاههای خودکارهواشناسی درمناطقی که فاقد ایستگاه وتجهیزات پایش جوی می نماید.

این گزارش می افزاید:  اداره کل هواشناسی استان گیلان پس از جانمایی ایستگاه خودکار اقلیم شناسی در پارک ابریشم شهرستان صومعه سرا توسط کارشناسان فنی هواشناسی استان اقدام به آغاز عملیات اجرایی برای احداث ایستگاه خودکار اقلیم شناسی در این شهرستان کردند.

علی فتح الهی فرماندار صومعه سرا با اشاره به گستردگی شهرستان و قرارگرفتن بخشی از تالاب انزلی در این شهرستان و همچنین فعالیت عمده این شهرستان در بخشهای مختلف کشاورزی من الجمله مقام برتر تولید درخت صنوبر و پرورش طیور و همچنين  تنوع اقلیمی وآب وهوایی منطقه ، احداث این ایستگاه را در افزایش میزان تولید وارتقاء و آمادگی مسؤلین در مواقع بروز بحرانهای جوی بسیار حائز اهمیت دانست .

لازم به ذکر است در این مراسم محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان به همراه مسئولان محلی شرکت داشتند.

برچسب‌ها: