شناسهٔ خبر: 66293 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان تاکید کرد:

پیگیری لحظه‌ای مدیرعامل و معاونت‌های سازمان بنادر از آخرین وضعیت گرگان‌رود/ افزایش سرعت لایروبی مصب گرگان‌رود با دو برابر کردن شیفت‌های کاری/ سرعت گرفتن لایروبی تا ۱۲۰۰ مترمکعب در روز با اضافه شدن بیل باریج

اسعدي بندر گلستان الهیار اسعدی گفت: دلتای گرگان‌رود همچنان مثل قبل بسته است، اما سازمان بنادر و دریانوردی یکی از فرعی‌های آن را با تعریض و تعمیق کردن، فعال‌تر کرده و آب با شتاب و جریان خوبی در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اللهیار اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه درخصوص آخرین وضعیت لایروبی گرگان‌رود اظهار کرد: دلتای گرگان‌رود همچنان مثل قبل بسته است اما سازمان بنادر و دریانوردی یکی از فرعی‌های آن را با تعریض و تعمیق کردن، فعال‌تر کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با بحران پس‌‌آب گرگانرود مواجهه نیستیم و فرعی ایجاد شده آب را با سرعت تخلیه می‌کند. با این حال تاکید آقای راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و آقای الهیار، معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی این بود که دلتای گرگانرود هرچه‌ زودتر بازگشایی شود.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به تاکید ویژه و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که لحظه به لحظه میزان پیشرفت لایروبی گرگان‌رود را پیگیری می‌کنند، درخصوص فعالیت لایروب مستقر شده گفت: لایروب مستقر شده در حال فعالیت است اما با توجه به بستر گرگانرود که گل و لای رسی داشته و میزان چسبندگی آن بالاست شرایط کار خاص است. این موضوع باعث شده تا کمی کار کند پیش برود.

وی ادامه داد: در همین خصوص با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان بنادرودریانوردی برای سرعت بخشیدن به کار یک دستگاه بیل باریج دوزیست که در خشکی و دریا فعالیت دارد در کنار لایروب مستقر و مشغول به کار است. خوشبختانه این دستگاه به مراتب قوی‌تر و تواناتر بوده و روزانه ۸۰۰ مترمکعب عملیات لایروبی را انجام می‌دهد.

اسعدی تصریح کرد: برای سرعت بخشیدن به کار از امروز شیفت‌های کاری در لایروبی مصب گرگان‌رود به دو شیفت افزایش پیدا کرده است و با توجه به تعریض و تعمیق صورت گرفته در فرعی ایجاد شده شتاب و جریان آب بسیار خوب است. در مجموع این لایروب و بیل باریج مستقر شده در گرگان‌رود روزانه بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب لایروبی را در حال حاضر انجام می‌دهند که با توجه به افزایش شیفت‌ها شاهد افزایش این میزان خواهیم بود.