شناسهٔ خبر: 66321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز ۹۸؛

بیش از ۱۸۰۰ تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

کامیون از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۱۰۸ دستگاه کامیون حاوی کالای ترانزیتی و صادراتی از مرز مهران به تناژ بیش از ۱۸۰۰ تن به وارد کشور عراق شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام, دلخواه با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۱۰۸ دستگاه کامیون حاوی کالای ترانزیتی و صادراتی از مرز مهران به تناژ بیش از هزار و ۸۰۰ تن به سوی کشور عراق تردد داشته اندکه از این تعداد ۴۴ دستگاه کامیون در مرز مهران تخلیه نموده و تعداد ۴ دستگاه کامیون با تناژ ۹۶ تن به کشور عراق ترانزیت شده است و تعداد ۶۰ دستگاه کامیون به صورت حمل یکسره (صادراتی) با تناژ بیش از هزار تن از این مرز ترانزیت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام  گفت: با توجه به قرارگرفتن کشور عراق در مسیر کریدور شرق – غرب که می تواند یکی از ترانزیت میان آسیا و اروپا باشد پایانه مرزی مهران بستر مناسبی برای فعال شدن هرچه بیشتر این کریدور فراهم می آورد با محیا شدن امکانات ترانزیت کالا از قلمروکشور عراق،ایران به یکی از مهمترین چهار راههای ترانزیتی منطقه تبدیل می شود.

لازم به ذکر است مرز بین الملی مهران یکی از نزدیک ترین و امن ترین مرزهای زمینی کشور برای تردد مسافرین و صادرات کالا در کشور است.