شناسهٔ خبر: 66347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۱۲۳ هزار نفر در طرح نوروزی ۹۸ با ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در طرح نوروزی ۹۸ استان ۱۲۳ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر در خصوص عملکرد اداره مسافرو کمیته حمل و نقل  و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۸ بیان کرد: کميته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۹۸با مسئوليت اداره كل راهداری و حمل ونقل جادهای استان به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در تردد و حمل و نقل مسافران و گردشگران در محورهای مواصلاتی و  برنامه ریزی جهت بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی و در راستای ارتقای ایمنی سفرها و سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقل، همچنین با هدف نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات فعال در این حوزه، تشکیل  شد.

وی با اشاره به آغاز طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ گفت: بر همین اساس ۱۲۳ هزار نفر در طرح نوروزی ۹۸ با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند که این رقم در طرح نوروزی سال ۹۷ چیزی در حدود ۱۴۱ هزار نفر بوده است.

زندی‌فر مقصد بیشترین سفرهای انجام شده از مبدا استان مرکزی را در طرح نوروزی ۹۸ تهران، قم، اصفهان، کرج و مهران عنوان کرد و افزود: در استان مرکزی بیشترین سهم سفرهای استانی مربوط به به اراک با ۳۸ درصد، ساوه با ۲۷ درصد و خمین با ۱۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال صندولی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای در نوروز ۹۸، ۴۹ درصد بوده است که این رقم در نوروز ۹۷، ۵۱ درصد برآورد شد، افزود: براساس گزارش‌های تهیه شده، ۳۸ درصد جابجایی‌ها مربوط به اتوبوس، ۳۶ درصد سواری و ۲۶ درصد مینی بوس بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین سفرهای انجام شده را در طول نوروز را مربوط به ۲۷ و ۲۸ اسفندماه ۹۷ دانست و در خصوص انجام سفرهای نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی راهیان نور و عتبات بیان کرد: در طول طرح نوروزی ۹۸، ۸۰ سفر راهیان نور با ۲ هزار و ۸۱۸ مسافر و ۱۴۴ سفر عتبات عالیات به سه هزار و ۸۰۱ مسافر انجام گرفت.