شناسهٔ خبر: 66353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان قم خبر داد؛

ارسال سه دستگاه پل فلزی ۳۰ متری از راهداری قم به مناطق سیل‌زده لرستان

پل فلزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از ارسال سه پل فلزی ۳۰ متری به مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، ابوالفضل جمالی در گفت‌وگویی با بیان اینکه این اقدام در شرایط بحرانی و اضطراری با قطع شدن راه‌های ارتباطی برخی محورهای مناطق سیل‌زده لرستان انجام شده است، اظهار داشت: این پل به شکل موقت احداث شد تا مردم و به ویژه امدادگران بتوانند به راحتی تردد کنند.

وی افزود: سه دستگاه پل فلزی به طول ۳۰ متر و عرض ۵.۲ متر و ارتفاع ۳.۲ متر به منظور  جایگزینی پل های تخریب شده و برقراری ارتباط مناطق سیل زده استان لرستان از سوی این اداره کل تهیه شده و از طریق جرثقیل های سنگین امروز در مناطق لرستان تعبیه می شود.

جمالی ادامه داد: مسیرهای عبور و مرور برخی از روستاهای درود در اثر وقوع سیل دچار آب شستگی شده و نشست کرده است که با وجود استقرار ماشین آلات سنگین و نیروهای امدادی این اداره کل بازگشایی شده و برخی نیز در حال اقدام است.

مدیرکل راهداری  و حمل ونقل تأکید کرد: در مرحله نخست ۱ دستگاه گریدر، ۱ دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر و دو دستگاه تریلر کمرشکن ، دو دستگاه کامیون و یک دستگاه ماشین سبک به لرستان اعزام شده اند.

 وی اضافه کرد: در مرحله دوم نیز یک دستگاه پیکاپ، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و یک دستگاه تریلی عازم مناطق سیل زده لرستان شدند.

گفتنی است، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در حال حاضر ۱۴دستگاه ماشین آلات را به همراه ۱۰ نفر از پرسنل راهداری به مناطق سیل زده لرستان اعزام کرده است.