شناسهٔ خبر: 66360 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:

آزادراه خرم آباد-پل زال با وجود وقوع سیل زیر بارترافیک قرار دارد

میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در بازدید از مناطق سیل‌زده در استان لرستان از زیر عبور بودن آزادراه خرم‌آباد- پل زال خبر داد و گفت:‌ این آزادراه تنها مسیر دسترسی پلدختر به خرم‌آباد است و به‌رغم رانش‌های مختلف به دلیل بارندگی‌های اخیر و سیل با تلاش همکاران زیر بار ترافیک قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، سیدحسین میرشفیع در سفر به استان خوزستان از زیرعبور بودن آزادراه خرم‌آباد- پل زال بعد از سیل اخیر خبر داد و گفت: این آزادراه تنها مسیر دسترسی پلدختر و حتی خوزستان به خرم‌آباد است و تنها مسیر دسترسی و امداد رسانی  به پلدختر از روستای دهلیج و یا از طریق منطقه پاعلم محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین باز بودن آزادراه خرم‌آباد- پل زال امری ضروری است که با تلاش شبانه‌روزی و علیرغم رانش‌های مختلف بر اثر بارندگی و سیل این مسیر در هیچ مقطعی بسته نشد و از ابتدای وقوع سیلاب در این استان تا به امروز زیر عبور ترافیک قرار دارد.

میرشفیع احداث یک واریانت برای ارتباط شهر معمولان تا خرم‌آباد را از دیگر اقدامات در استان لرستان برشمرد و توضیح داد: مسیر ارتباطی این دو شهر در بخشی به طور کامل از بین رفته بود و امکان بازگشایی مسیر نبود اما با بررسی مسیرهای موجود با در نظر گرفتن معارضین و طول مسیرهای مختلف احداث واریانتی در کنار رودخانه نهایی شد که در حال حاضر مشاوران بر روی طرح نهایی کار می‌کنند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها همچنین از بازگشایی مسیر دسترسی ۶۰۰ روستا خبر داد و اعلام داشت: سیل اخیر موجب از بین رفتن مسیر دسترسی ۸۰۰ روستا شد که با تلاش همکاران تاکنون بخش‌هایی بازگشایی شده و در این هفته مسیر دیگری که دسترسی شش روستا را مجدد برقرار می‌کند نیز بازگشایی خواهد شد.