شناسهٔ خبر: 66375 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان مطرح کرد

شناسایی نقاط گلوگاهی و اعزام به موقع تیم‌های واکنش سریع در زمان بارندگی

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از برقراری تردد روان در تمامی محورهای اصلی و شریانی استان خبر داد و گفت: با شناسایی نقاط گلوگاهی و اعزام به موقع تیم‌های واکنش سریع به محل در زمان تشدید بارندگی از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری می‌شود.

داریوش باقرجوان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره وضعیت راه‌های استان هرمزگان با توجه به بارندگی‌ها و هشدارهای هواشناسی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با پیگیری هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی نسبت به شرایط جوی در آمادگی کامل قرار دارد و با بررسی دقیق موقعیت جغرافیایی راه‌ها و ابنیه فنی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون تردد ناوگان باری، مسافری و شخصی در تمامی محورهای اصلی و شریانی روان است و فقط تردد در ۵۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی ساخته نشده ‌آن نیز به خاطر تشکیل گل و لای کند پیش‌می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: با تمرکز سامانه‌های بارشی بر مناطق غرب و شمال استان، ‌ تجهیزات و نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز بر روی این مناطق متمرکز و اقدامات لازم به منظور پیش‌گیری از وقوع حادثه بر اثر جاری شدن سیلاب بر روی پل‌ها، آب‌بند‌ها و ‌آب‌رو‌ها انجام شد. در ادامه نیز طبق اطلاعیه هواشناسی بر روی شرق استان متمرکز می‌شود که متقابلا نیرو‌ها و تجهیزات استان نیز به همان نقطه تمرکز می‌یابد.

باقرجوان با بیان انیکه «مدیریت بحران به معنی انجام یکسری اقدامات به‌هم پیوسته پیش، حین و بعد از وقوع بحران است» تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در نوروز امسال توانست علاوه بر ساماندهی جاده‌های خود در زمان بارندگی به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در قالب ارسال نیرو و ماشین‌آلات به استان‌های سیل‌زده کمک رسانی کند.  

وی یادآورد شد: استان هرمزگان از ۱۳۴۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها و ۳۹۰۰ دستگاه پل از دهانه ۲ تا ۴۰۰ متر و ۳۶۰۰ آب نما از ۱۰ تا ۵۰۰ متر برخوردار است برخوردار است که نیروهای راهداری و تیم‌های واکنش سریع استان با هوشیاری کامل اقدامات لازم پیش از وقوع سیل احتمالی بر‌روی آن‌ها انجام داده‌اند.

مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از رانندگان و مسافرين درخواست کرد تا هنگام بارندگی و بروز سيل نكات ايمنی را رعايت نموده و با راهداران همكاری لازم را داشته باشند و از نزديك شدن به مسيل رودخانه‌ها بطور جدی خوداری کنند.