شناسهٔ خبر: 66377 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مهرآباد خبر داد

شمارش معکوس برای بهره‎برداری از سامانه سوئيچينگ مهرآباد

فرودگاه مهرآباد هواپيما مديرکل فرودگاه مهرآباد از اجرای فاز دوم عمليات نصب سامانه سوئيچينگ اين فرودگاه به دست متخصصان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران و فرودگاه مهرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد؛ میرسعید صفینیا با اشاره به اینکه تعویض و نوسازی این سامانه بعد از ۲۵ سال در حال انجام است، گفت: سامانه سوئیچینگ ارتباط بین گیرنده و فرستنده و همچنین مکالمات بین برج مراقبت پرواز و خلبان را برقرار میکند و منجر به تبادل اطلاعات کلامی میشود و فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور ملزم بهروزرسانی تجهیزات هوانوردی از جمله سامانه سوئیچینگ است.

وی با بیان اینکه تعویض تجهیزات عملیاتی به صورتی که خللی در عملیات هوانوردی ایجاد نشود کار بسیار فنی و ظریفی است، گفت: در این پروژه اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی به همراه اداره الکترونیک فرودگاه مهرآباد و تعامل و همکاری برج مراقبت مهرآباد با برنامهریزی دقیق عملیات نصب این سامانهها را در سه فاز نصب فرستندهها و گیرندهها و نصب سامانه سوئیچینگ و فاز سوم نصب رک سوئیچینگ و کنسول تکنیکال طراحی شده کرده است.

وی ادامه داد: متخصصان الکترونیک در فاز اول در طول سه هفته کاری موفق به نصب ۱۸ فرستنده برای پشتیبانی از ۹ فرکانس عملیاتی فرودگاه مهرآباد شدند و فاز دوم نیز از ۱۸ فروردین آغاز شده و قرار است در ۲۶ فروردین برای تست و تحویل گارانتی و کارشناسان شرکت خارجی سازنده سامانه تحویل داده شود.

صفینیا با تاکید بر اینکه این یک افتخار برای مهندسی بومی متخصصان داخلی است که بدون هیچگونه وابستگی به شرکت سازنده در حال نصب این سامانه هستند و باعث صرفهجویی ارزی قابل توجهی شده اند، گفت: تمام زیرساختهای نصب سوئیچینگ و پوزیشنهای آن برای تست و تحویل نهایی در حال انجام است و تقریبا ۹۰ درصد کار انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه این سامانه تا پایان خرداد ۹۸ عملیاتی میشود، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال انجام است.