شناسهٔ خبر: 66386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران:

برای اقدامات محیط‌زیستی، رفع فقر و بازآفرینی شهری به انسجام بین دستگاه‌ها و شهروندان نیازمندیم

بافت فرسوده قزوین زهرا اسکندری گفت: طرح بازآفرینی بافت های ناکارآمد به مسایل کلان و جامع شهرها از جمله رشد فرهنگی و اقتصادی شهروندان توجه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، زهرا اسکندری در نشست کمیته آموزش ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: مسایل مربوط به ارتقای محیط زیست، رفع فقر و سایر مسایل بازآفرینی شهری موضوعات بین بخشی و کلان بوده که دارای جامعیت هستند و برای انجام آن به انسجام بین دستگاه ها و شهروندان نیازمندیم.

وی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴،اظهار داشت: وقتی که سیاست‌های نظام را در این سند بررسی می‌کنیم آن را بسیار محکم و در چارچوب نیازهای جامعه مشاهده می‌کنیم و چنین نیست که این سند براساس دغدغه های گروهی خاصی دیده شده باشد بلکه مسایل کلیدی و مهم شهری به همراه رشد ناپایدار شهرها در آن لحاظ شده است.

اسکندری به زندگی ۱۰ میلیونی جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و ۲۰ میلیونی در سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و یادآور شد: پرداختن به نحوه زندگی این قشر یک مسئله جدی و کلیدی برای ما محسوب می شود.

به گفته وی، ارائه خدمات روبنایی، بهسازی محیطی، توجه به زیرساخت ها و سیستم‌های نرم‌افزاری و نیز تهیه طرح های توانمند سازی و جلب مشارکت های مردمی از جمله موارد مورد توجه در حوزه بازآفرینی محسوب می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: فرآیند تهیه برنامه ششم توسعه و آیین نامه های مربوط به آن با تلاش های فراوان از سال ۷۸ به منظور تعیین محدوده های حاشیه نشینی و مقابله با فقر و تبعیض آغاز شده و برنامه های بازآفرینی شهری نیز در این راستا اجرا می شوند.