شناسهٔ خبر: 66389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح و شناسایی ۴۵ نقطه حادثه خیز در جاده های اردبیل

رفع نقاط حادثه خیز مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اصلاح و شناسایی ۴۵ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از محور اردبیل- نمین تصریح کرد: به منظور ارتقا ایمنی محورها و کاهش تصادفات، نقاط حادثه خیز شناسایی می شوند.

 عضو شورای ترافیک استان اظهار کرد: پیش از این ۱۰۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده بود که با همکاری پلیس راه بخش عمده اصلاح شد و هم اکنون ۲۰ مورد باقی مانده است و اخیرا نیز ۲۵ نقطه حادثه خیز دیگر شناسایی شده است.

رحمتی تصریح کرد: اصلاح نقاط با همکاری پلیس راه استان عملیاتی شده و به منظور تداوم آن منتظریم تائیدیه اصلاح نقاط شناسایی شده جدید از سازمان مرکزی ابلاغ شود.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان تاکید کرد: هر چند در برخی محورها ضروری است نسبت به بهسازی جاده ها اقدام شود اما بررسی تصادفات رانندگی نشان می دهد، دقت و مراقبت خود رانندگان نقش چشمگیری در کاهش تصادفات دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان متذکر شد: به موازات کاهش نقاط حادثه خیز بحث آموزش و اطلاع رسانی نیز دنبال می شود تا بتوان تعداد تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی را در محورهای مواصلاتی استان کاهش داد.