شناسهٔ خبر: 66397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت توجه به موضوعات نرم‌افزاری و سخت افزاری در بازآفرینی شهری

ناصری قزوین معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قزوین گفت: آموزش و ترویج و تحقق اهداف کالبدی و غیرکالبدی نظام بازآفرینی شهری ایران از مهم ترین اهداف در برنامه بازآفرینی شهری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری ایران فعالیت در زمینه آموزش و ترویج است که در این خصوص برنامه ملی بازآفرینی شهری جهت تحقق برنامه های کالبدی غیرکالبدی و نرم افزاری و غیرکالبدی و ترویجی در راستای ارتقای توانمندی های اقتصادی اجتماعی و نهادی ۹ رکن را در نظر گرفته است.

ناصری فر افزود: در این برنامه توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری و محله ای، بهسازی نوسازی و مقاوم سازی مسکن و بهسازی و ارتقا شبکه تاسیسات شهری و محله ای و فضاهای شهری، برای تحقق اهداف کالبدی در نظر گرفته شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان قزوین افزود: نهادسازی، ظرفیت سازی،ابزار سازی برای تحقق اهداف غیر کالبدی و نرم افزاری و نهادینه سازی، شبکه سازی و جریان سازی برای تحقق اهداف غیرکالبدی و ترویجی در نظر گرفته شده است.

ناصری فر افزود: فعالیت ها و برنامه های آموزشی و ترویجی علاوه بر اینکه مستقیما در راستای دو رکن  ابزار سازی و  جریان سازی قرار میگیرند، می بایست در جهت بستر سازی برای تحقق همه ارکان عمل کنند.

وی بیان داشت: با توجه به گستردگی ذی نفعان و ذی نفوذان برنامه های بازآفرینی شهری، مخاطبان برنامه های آموزشی و ترویجی ستاد بازآفرینی شهری، ساکنان محله ها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، مدیران و کارشناسان دولتی مرتبط، شهرداری ها، حرفه مندان، دانشگاهیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند.