شناسهٔ خبر: 66442 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

ارسال کمک‌های مردمی و ارگان‌ها به مناطق سيل زده توسط بخش هوايی کشور

رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری از ارسال کمک‌های مردمی و ارگان‌ها به مناطق سيل‌زده توسط بخش هوايی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با بیان اینکه عملکرد حمل‌ونقل هوایی در جریان سیل استان های شمالی،غرب كشور، لرستان و خوزستان نقش موثری را ایفا كرده گفت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان هوایی کشوری در جریان سیل حفظ زیرساخت‌ها و فرودگاه‌های کشور بوده که این امر به‌خوبی انجام شده است.

وی افزود: بخش هوایی كشوری همواره سعی كرده در مواقع و رخدادهایی چون حوادث غیرمترقبه سیل و زلزله كه بسیاری از راههای ارتباطی به مناطق سیل زده در استان های درگیر با مشكل رو به رو بودنده اند در پر كردن خلاء راههای ارتباطی نقش موثری به سزایی را ایفا كند.
جعفرزاده تصریح كرد: در این شرایط شركت هواپیمایی پویا نیز با انجام ۴۹ پرواز امدادی از تاریخ ۲۸/۱۲/۹۷ تا ۲۵/۱/۹۸ به مناطق سیل زده حضوری فعال در مناطق سیل زده داشته است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری افزود: شركت هواپیمایی آسمان نیز با راه‌اندازی پویشی تحت عنوان "پرواز مهربانی" اعلام آمادگی کرد که کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده را به صورت رایگان به این مناطق ارسال کند.

وی افزود: ۵۴۴ تن اقلام ضروری توسط هواپیماهای "هما" و یا هواپیماهایی که از "هما" خدمات هندلینگ دریافت کرده‌اند، به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

جعفرزاده به انجام دومین پرواز باری توسط هواپیمای ۷۴۷ "هما" از فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و ادامه داد: در این پرواز اقلام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مقدار ۹۰ تن شامل: ۲هزار تخته چادر، ۴۰ هزار تخته پتو، ۵۰ هزار متر مربع موکت، ۱۰۰ هزار قوطی کنسرو، سه تن لوازم بهداشتی و دو تن دارو به مناطق سیل زده ارسال شد.