شناسهٔ خبر: 66454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان؛

خودروهای پلاک شخصی مسافربر شناسنامه هویتی ندارند

مدیر همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت خودروهای مسافرکش برون شهری با پلاک شخصی مغایر با قوانین است، گفت: خودروهای پلاک شخصی مسافربر شناسنامه هویتی و امنیتی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی با تأکید بر اینکه بر اساس ماده ۲۰۳ قانون راهنمایی و رانندگی حمل‌ونقل مسافر برون شهری با پلاک شخصی ممنوع است، اظهار داشت: سوار کردن مسافر در خودروهایی که پلاک شخصی دارند، غیرقانونی است.

وی افزود: با وجود تأکید صریح قوانین، شاهد مسافرگیری برخی خودروها با پلاک شخصی هستیم و این وضعیت معضلاتی را به دنبال دارد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تاکید بر اینکه سفرهای برون شهری با خودروهای شخصی در حقیقت جدال با ایمنی است، یادآور شد: عده ای از مردم پرداخت بهای کمتر کرایه سفر را فدای ایمنی سفر و امنیت خود می کنند.

پناهنده اضافه کرد: مسافربرهای شخصی پاسخگوی قانون نیستند، بنابراین خود مردم باید رعایت کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند

وی ادامه داد: مسافران باید آگاه باشند چنانچه با خودروهای شخصی قصد انجام سفر برون شهری دارند، اگر اتفاقی برای آنها بیفتد از امکانات بیمه ای برخوردار نخواهند بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه شرکت های مسافربری این اداره کل کاملاً تحت کنترل هستند و تخلفات آنها رسیدگی می شود، تصریح کرد: هم اکنون افزون بر ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری مدرن و به روز زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند که به لحاظ امنیتی دارای شناسنامه هویتی هستند.