شناسهٔ خبر: 66460 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حضور پررنگ بندر شهید رجایی در سومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان

مراسم سومین همایش بین‌المللی و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سومین همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان ۲۶ فروردین با حضور ۵۰۰ نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

در این همایش دو روزه، مهمانان و سرمایه گذاران از داخل و خارج کشور در حوزه های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند که از جمله آنها رئیس سازمان جهانی آتیک، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

این همایش در قالب شش محور حمل و نقل و عمران شهری، صنعت و معدن، انرژی، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد در حال برگزاری است.

در بخش عصر گاهی روز نخست این همایش، پنل های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش های حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی برگزار شد.

 در بخش پنل حمل و نقل و مدیریت شهری، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح دو بسته سرمایه گذاری شامل «پتانسیل های سرمایه گذاری مرکز لجستیکی خلیج فارس در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری» و همچنین «زون نفتی بندر خلیج فارس» پرداخت.

برگزاری نشست پرسش و پاسخ و تبیین سیاست های دریایی و بندری استان هرمزگان در راستای پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی متقاضیان سرمایه گذاری و فعالان بخش خصوصی از دیگر برنامه های عصرگاهی روز نخست بود.

برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در محوطه هتل هرمز از بخش های جنبی این همایش بود که منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر بازرگانی و کانتینری کشور در این رویداد مشارکت و حضور پررنگی دارد.

 گفتنی است، دیدگاه سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان نسبت به استان هرمزگان بسیار مثبت بوده ‌است.

در این همایش سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای مختلف، هرمزگان را مقصد امن گردشگری نامیده‌اند و فرصت‌های گردشگری و ‌همچنین صنعتی این استان را بکر نامیدند.